tisdag 18 augusti 2009

Glöm inte att stötta detta!

Jag är gjuten på stranden när detta evenemang drar igång om dryga 3 veckor.
Kommer att vara klädd i den nu mer så vanliga tweedkavajen och äppelknyckarbyxor rutig gubbkeps med tryck knapp ja hela kittet som är så modernt nuförtiden.

Vet att jag rapporterat lite om mina flugfiske resor men här kommer en kort summering av de senaste 10 årens flugfiske.
Pass 1:
2007
Jag och Jangler fiskar fluga i jokkmokk efter harr. 4 dygn på fjället har jag landat 2 gäddor och en harr på torrfluga.
Pass 2:
Bergman lurar iväg mej på flugfiske efter lax i Sollefteå ca 5 år sedan.
Med lånad utrustning lyckas jag bärga 2 grills som huggit på halva klumplängden.
Sen är det inte så mycket mer!

Ska hårdträna inför tävlingen.
/Fredrik Samuelsson

Inga kommentarer:

 
Google