lördag 15 augusti 2009

NR.222

Vilken skönhet... 15.9kg Här återfår den friheten


6.22kg
Står och hänger över håven medans Stefan drillar.





Till DM behöver man ju massor med mask och då finns det bara ett ställe att åka till.




Väl där plockade jag ihop mer än nödvändigt men det var så pass bra att det bara gick utav bara farten. När jag ändå var så nära "gränsen" så stannade jag till och förståss låg ju spöna i bilen.




Lite folk och massor med vatten och blåst. Var som gjort för bra fiske.




Janne Lundgren hade med sig både fru och dryck så det var trevlig stämning bland de som inte styrde!




Redan innan mörktert så landade jag en på 6220g en vacker hanne på en paraplyfluga som jag kallar för Nasty yellow.




När det sedan mörknade så kände jag massor med fisk men de bet inte riktigt så jag böt fluga till en 2"svart tub med jättevinge och det gav resultat direkt.




En kanonfin hanne på 116cm och 15900g blev resultatet av det bytet.




Den fisken var min 222a blanka lax i livet och 23e över storfiske regg.




Wang fick en nystigen grills och alla andra kände fisk men hade otur.




/Fredrik Samuelsson




4 kommentarer:

FA sa...

WTF?!

Du sa ju att det var över??
Har du tagit över Laxkungstronen från Berga??

Anonym sa...

Stort Fredrik riktigt stor lax...Bara att lyfta på hatten för den C&R...

Snygga foton Henk!!

//Stefan

Henke Larsson sa...

Kan inte annat än instämma, tackar och bockar Stefan!

FS sa...

Laxtronen från Berga HaHa...
Han har fått 49 regg jag har 23 det är ju inte ens nära!!!

 
Google