lördag 29 december 2007

B-fjärden


Här fiskar jag med mitt favorit vapen på B-fjärden.
Ett kort haspel spå med nappindikator.
Testar här den nya vimpirken en 55 mm 16g pirk lika bra som de andra (kanske bättre på detta djup)
Tyärr blåser det ju som bara … hela dagen så man kan inte höra vad som sägs.
Jag körde med tafs hela dagen och en ganska stor mormyska (6ans krok )
Då är det ju lite svårt att få de små men men.
Fick väl 5-6kg i timmen och därmed stryk av trekroken som Ankarberg använde.
Tror inte att det var moryskans fel utan hellre det faktum att jag ville att min gäst skulle vinna!
Det var 1 cm vatten på isen och då går ju linan på ett handhållet spö så sakta net när vattnet bromsar så haspel är att föredra när förhållandena är sådanna. Haspels spöt gör sig även rättvisa med 3 krok!
Det var allt för mej i dag nu ska vi hem och botanisera i barskåpet.

Inga kommentarer:

 
Google