söndag 30 december 2007

Bäst i sängen och mordvinnare på isen...

Efter ett bisarrt upvaknande tillsammans med en katt som lider av en "arga-leken"-fetisch fortsatte dagen i fiskets tecken. Skjutsade ut två till antalet alledeles fantastiskt enormt trötta och aningens slitna s k sportfiskare till Björkön och fortsatte därefter hemöver för att avsluta en utflytt ur min egen lägenhet. Kl 13.30, strax efter att ha grundstädat köket, fortsatte färden mot Björkön för att sluta upp med sällskapet och förhoppningsvis lära mig av de bästa.
Enligt rykten.
Och meritlistor.
Och allmänheten.
Parkerade bilen alldeles för nära inpå solnedgången tyvärr, drog åt isdobbarna runt halsen drog ett djupt andetag och laddade. Mötte redan vid strandkanten TRE långfärdsskridskoåkare varav NOLL av dom var villig att ge mig lift 1800 meter rakt ut till de s k sportfiskarna.
Suck. Jaja. Springa har man gjort förr.
X antal minuter senare anländer huvudpersonen (dvs JAG, eftersom jag har innehav av bilnyckeln) till herrskapet på isen. Går ut starkt redan från början och lär mig videokamerans samtliga funktioner. Utför uppdraget, filmar, kommenterar och engagerar, och SEN är det MIN tur.
Karl Fredrik Samuelsson, alias Fiskarn (utan accent) övertar kameraansvaret.
Går ut hårt och drar en abborre som utan problem ryms i glitterhandväskan (lilla modellen).
Går man ut hårt i starten måste man i nästa drag öka. För att i nästa steg lägga in en högre växel.
19 minuter senare har Frida(y) fiskat sig åtminstone mindre missnöjd än vad hon var när hon anlände.
Glad i hågen styr stegen mot bilen.
Solen i ryggen och hemlängtan.
Kvällens meny:
Förrätt: Löjromstoast.
(Canapé)
Varmrätt: Smörstekt abborre, saffranssås och pressad potatis.
(Canapé)
Snipp snapp snut. Salut. /Fantastiska Frida A.~Gästskribent.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Faan vilken brud. Vill ha.

Anonym sa...

Kan bara instamma.Sallsynt med tjejer som fiskar. Dom vaxer inte på trad. Tufft. RESPEKT att ha en sådan flickvan....
///I

Anonym sa...

Visst är det märkligt att inte fler tjejer fiskar. Henne skulle jag hålla hårt i. Min egen ägnar sig mer åt shopping o gnäll. Men lika glad är jag för det...
/zeero

Anonym sa...

Visst är det märkligt att inte fler tjejer fiskar. Henne skulle jag hålla hårt i. Min egen ägnar sig mer åt shopping o gnäll. Men lika glad är jag för det...
/zeero

Anonym sa...

Visst är det märkligt att inte fler tjejer fiskar. Henne skulle jag hålla hårt i. Min egen ägnar sig mer åt shopping o gnäll. Men lika glad är jag för det...
/zeero

 
Google