lördag 8 december 2007

Lördagens pimpel

Kom ut på isen vid 10.00 och det var ca 3 dm snö på vägen dit så jag visste att de större inte skulle vara på tagen men jag borrade mej rätt över sjön och ganska precis på mitten var det en kant från 6 till 10m där fick jag en 4 hg (den gick tillbaka). Sedan kom jag fram till det omr. som jag trodde mej veta skulle hålla bättre fisk men det var tomt så när som på 5-15g. Fick mellan 2 och 20 st i hålen men det var ju inte det jag var ute efter så jag borrade mej vidare fram till kl 13.45. 2 kg småfisk och inte skymten av en bättre abborre kunde jag konstatera. Nu pillar jag med haspelspöna inför morgon dagen då det stundar havsörings tävling i Bergeforsen. Tror mej veta att jag måste stå utvadad ca 100m om jag ska ha någon chans så det kommer att bli satan så kallt. SMHI har lovat -10 grader ( därför haspel annars alltid multi på havsöring) så det blir den tuffaste som vinner :-)

/Fredrik Samuelsson

Inga kommentarer:

 
Google