torsdag 20 december 2007

Jag ger upp hoppet om Småland...




...och drar till Norrland efter jul. Familjen får klara sig själva några dar för nu ska det isfiskas!

Som man misstänkte blir det knappa isförhållande i Växjö och Vimmerbytrakten i mellandagarna. Det är bara att dra norröver och testa av Sundsvalls isarna.

Flera rapporter kommer att avläggas, inte minst från SM-sjöarna som ska få sig en ordentlig avborrning. Kanske blir det nåt rödingpass oxå. Samuelsson får guida runt i Medelpads akvarium.

Så håll utkik efter julhelgen, speciellt ni som är på väg till SM i mars. Grym förhandsinfo kommer att dyka upp.


God Jul till alla pimpeltokar som hänger med på isfiskebloggandet! /Fredric Ankarberg




5 kommentarer:

Anonym sa...

är det någon is i småland lyka till

Anonym sa...

nu har jag provat vim pirken och den har blivit min favorit pirk jag var ut idag och jag fick nästan ialla hållen

Fiskarna sa...

Fan va kul! Kör hårt i vinter!

Anonym sa...

vill bara tacka för en kanonsida.. nu har vi äntligen en sida om tävlingspimpel o att ni lägger in filmsnuttar skall ni ha + för.hoppas ni uppdaterar bra hela säsongen,,även från tävlingar från sö delar.typ riksmästerskapet o likn...är de bara djupfiske som gäller i björköfjärden??? el.går de o hitta dem grundare??

Anonym sa...

god jul

 
Google