måndag 31 december 2007

Summering av mellandagarna

Ska försöka mej på att summera de dagar som Ankarberg har varit på besök.
Han fiskade ju ryggen av mej varje dag men jag var ändå possitiv ;-)

Fisket har ju som alla förstår varit helt makalöst och med den nya 55mm pirken har det gått väldigt fort att komma ner till borrarna.

Helt klart är att det gick bättre med 3 krok än mormyska då jag fick stryk varje dag och jag körde aldrig med 3 krok.

Fick nog störst fisk på 3-4 m och minst var dem ute på 10m.

Inga bifångster så som mört, simpor eller havsöringar men dessa arter kommer säkert på SM.

Här avslutar vi med en smarrig middag och ett par glas...

Gott nytt år alla läsare och lycka till på tävlingarna nästa år.

Själv ska jag ta det lungt i kväll då det stundar rödings fiske i morgon och jag ska sätta mej i bilen redan vid 04.00 och köra de 24 milen till Landögs sjön för att testa på de riktigt stora rödingarna.

/Fredrik Samuelsson

4 kommentarer:

Anonym sa...

Har nyligen införskaffat mina första vimpirkar, jävligt vassa måste jag säga. Är därför väldigt sugen på 55mm till det lite djupare fisket, kommer man att kunna köpa den genom hemsidan inom kort tro??

Anonym sa...

tja mange var har du fiskat med dem vilket djup och vilken storlek på fisken?
jag kör dem till röding med och det går utmärkt men då laborerar jag inte med storleken på pirken utan kör uteslutande 38mm. då det inte är så brott att komma ner som när man fiskar abborre.
Ankarberg kan säkert svara på när de finns till försäljning.

Fiskarna sa...

Vågar inte lova ut nåt exakt datum när 55:an finns i butik. Först ska det grejas med verktyg å sånt vilket kan ta lite tid. Det viktigaste är att den funkade super-super på 9 meter eller mera./FA

Fiskarna sa...

Förresten, ju mer jag funderar på vårt fiske på Björköfjärden så här ett par dagar efteråt:
Trots att jag hade mest alla dagarna tror jag att jag gjorde mig själv en så kallad björntjänst som bara körde trekrok.
Man skulle tränat tafs med rullspö istället när man hade chansen.
Men Samuelsson är sjukt snabb på den metoden och jag hatar att förlora även om det inget gäller. Så jag valde att mala ner honom med trekrok bara för att jag visste jag var chanslös med det andra.
Förmodligen får jag käka upp detta på SM i mars.../FA

 
Google