tisdag 27 oktober 2009

Mer fix på skryllan...



Gjorde en spöhållare också i helgen som jag inte hann få med på bild. Här kommer den, väldigt enkel variant som tar minimalt med utrymme i lådan där det ju ska vara fullt med fisk allt som oftast. Det blir nog två kortare(3 spö) på sidorna också så småningom.

Jag fick kapa en centimeter på handtagen på storspöna för att få plats men det har ingen betydelse för mig. Jag har även kvar två hållare i själva locket. Kanske till ett par Jumbo med nåt nytt superhemligt på:-). När det är klart har jag alltså möjlighet att kånka på 13 spö ut på isen. Det räcker mer än väl för mig. //FA

16 kommentarer:

FS sa...

Bild nr. 2
Sitter det en lila jigg på spöt till höger???
Vad är det för skit du har längst till vänster i den där racken???

FA sa...

Det är rysk kvalitet som Dennis bytte till sig på VM:et i Lövånger mot ett pkt WASA-sport. Alltså inget skit!
Det lila som du tror är en jigg däremot, det är skit.

Storm sa...

Mycke fix på denna låda !

!

Anonym sa...

Med tanke på priset 1250kr så borde den vara mer komplett med hållare och förvaringsfack

FA sa...

Anonym! Håller nog inte med. I priset ingår även frakt till vilken ort i hela Sverige, sele med platta, bärrem, betesburkar, sittdyna. Att göra förvaring och spöhållare som passar alla finns ju inte. Mina spö tex går inte i de gula svetsrören som många vill ha och vem vet vad någon annan vill ha med i sin skrylla. Jacka? Kaffetermos? Köksradion?

jimmy sa...

folk e lata orka inte göra nånting själv längre

Anonym sa...

hehe jimmy!
Det är ju tur för mig då får jag sälja mera krok!
MVH URBANKROKEN

Kaj sa...

Det stora problemet med den här lådan blir väl att fylla den med abborre!

Kommer den inte i juniorstorlek för Urban och mig? Vi får ju inte så mycket fisk......

Anonym sa...

Kaj nu blev jag ledsen på riktigt!
Mitt personbästa på ett DM är:19950 och fisken snittade 30g vad är ditt personbästa?Blev 2:a på det 1:an hade 21kg MVH Urbankroken

Kaj sa...

Jag bara skojade med dig Urban!

Med din nya cerisefärgade chenillekrok kanske jag också behöver en 20+ låda!

urban_kroken sa...

Fredric mormyskaspöet måste va ruskigt kallt att hålla i 100% plast!!! Förstår att du fiskar med vantar!

FA sa...

he he, kan stämma! Jag har dock inte använt det ryska sedan jag var med och skämde ut mig på mormyska-SM i Hultsfred för några år sedan. Om jag ska vara ärlig ligger det mest i en låda hemma och andas historia. Det finns nyare bättre:-).

urban_kroken sa...

Jag ska skicka upp ett riktigt pimpelspö åt dig modell urbankrok som är ett modifierat wm-spö med bredare handtag i lamell-limmad kork superstyv topp och en sjujävla balans!OBS detta spö finns inte till försäljning!!!Men du får ett för att jag blir ledsen då jag ser vad du fiskar med för dumperspön:)

Anonym sa...

Jumbo-spöt äger sönder i vinter :-)

Anonym sa...

Du har skurit upp halva plaströret för att komma åt at skruva fast det. Jag brukar istället borra ett litet större hål mittemot. Går fortare och gör röret stabilare.
M.v.h.
Storfiskarn

FA sa...

Förstår hur du menar Storfiskarn. Nu hade jag bara popnit hemma därav det stora urtaget. Jag har även lagt mer distans i överkant på rören för att vinkla ut dem och på så sätt få mer plats för spörullarna. Hela kasetten är monterad på en tunn akryl för att kunna nita allt med bara 2 pops.

 
Google