fredag 2 oktober 2009

SMS

jag skickade ut ett sms till några i telefonboken.
Eftersom svaren jag har fått var speciella så publicerar jag dem här.

Smset löd.
Pimpel SM i Malung, lika upphetsande som julafton hemma hos Jihovas.

Svar utan namn.
-:-B
- Jag far då fan inte!
-Jag stannar hemma o runkar en hel helg eller firar jul med Jihova för då får man iallafall knäcka några nackar?
-Jag har varit på mormyska SM där och efter det lönar det sig nog inte att fiska där. Fisket var skit!
-Rena lottot, en stor abborre räcker kanske
-Är det inget bra fiske där?
-Japp tyvärr så är det så :(
- en djupkarta över sjön så vinner du :-P
-Vilken tur att man inte kvalat på riktigt
-Bra vatten dock!


Bara vänliga ord från sportfiske Sverige eller?
/Fredrik Samuelsson

11 kommentarer:

Unknown sa...

inte samma sjö som förra gången skinnkroken arrangerade SM?
tisjön eller venjansjön enligt rykten.

FS sa...

jag antar att du varit på dem?
även de är svåra och kommer att skörda sina offer!

Anonym sa...

Det mest tragiska är nog att det är så få andra som är intresserade av att arrangera. Hade det funnits en till tänkbar arrangör så hade aldrig SM hamnat i Malung...

FA sa...

Jag vill avvakta val av sjö innan jag kommenterar för mycket. Men visar det sig att det åter igen läggs på ett erkänt skitdåligt vatten så är det riktigt tråkigt för oss som kämpat till oss en biljett. Förresten, finns det några sjöar som inte är erkänt skitdåliga i trakterna runt Malung?

FS sa...

Det gör det säkert men inte när jag varit där!

Storm sa...

Hopp !

Lugn o ro !

OM Skinnkroken väljer Tisjön OCH Venjanssjön som vatten så har vi nog det fiskrikaste SM:et som arrangerats i Malung ( Venjanssjön ligger i Mora Kommun ).

MEN väljer man att fiska BÅDA dagarna på Tisjön så, SUCK !! :-( !!.

Hae't Gött !

jesper sa...

Visst finns det några sjöar som inte är erkänt skitdåliga. Problem är att de är skapliga tävlingsvatten för ca 100 talet deltagare.

Både Tisjön o Venjan kan bli helt OK fiske för EN SM-tävling. Båda kräver dock lite hjälp från kraftbolagen för att få fart på fisket. I övrigt kan jag bara instämma med Jörgens sista kommentar.

Vilda Väsby sa...

Malung borde utplånas från fiskekartorna...

S.Gren sa...

Skulle inte Venjanssjön och Tisjön duga åt svenska pimpeleliten då vete väl fan vad som duger. Två kanon sjöar. F.A du om någon borde väl veta vad Tisjön kan erbjuda för fiske. "Man ska inte dömma hunden efter håren". Venjansjön med rätta förutsättningarna vet vi också kan vara riktigt grym. Själv misslyckades man med att kvala in till SM. Vilket känns jävligt "bittert" om de här sjöarna skulle vara aktuella för SM. Snacka om att SM är som vigt för en viss herr Storm.
Upp med hakorna nu och vässa krokarna!!

fa sa...

håller med stefan, blir det de sjöarna tror jag de allra flesta blir glada men är det klart? många är nog skraja för att det ska letas upp ett nytt träsk.
vilket fall så kommer jag och ska i alla fall FÖRSÖKA ge Stormen en match;–)

Anonym sa...

Sluta gnälla på det är fel sjöar,det är väl lika för alla,duger det inte är det väl bara att stanna hemma,gnällspikar ska vara hemma.

 
Google