torsdag 26 mars 2009

30+ Klubben för inbördes beundran.

Själv får man inte vara med men jag ska jobba på det:-) I mina trakter är 10+ anmärkningsvärt men det räcker inte långt i det här sällskapet. Det får bli mer resor till Jämtland/Norrland för min del i framtiden alt. flytta dit om jag ska få vara med. Man måste dock tänka på att en vinst på 4-5 kg under svåra förhållande kan vara en nog så stark prestation som superpåsarna men visst är det en härlig drömgräns! Här kommer listan som naturligtvis uppdateras efterhand.

1. Anders Bergman Competition FC Borgsjön ViM 55 mm 34 625 g
2. Martin Södergårds PK Nordic Avafjärden Kaj 47 mm 33 238 g
3. Daniel Åslund FK Skinnkroken Avafjärden okänt 33 229 g
4. Fredrik Samuelsson Competition FC Sundsjön ViM 55 mm 32 395 g
5. Ola Sundström Competition FC Borgsjön ViM 55 mm 30 982 g
6. Tomas Hessmyr Hedrum 30496

/FA/FS

16 kommentarer:

lunkan sa...

hej fs jag har köpt en ryggsäckskont som Ni 30+are använder er av.

Jag undrar hur du förvar dina färdigtacklade spön i fickorna ?

Lägger du dom i kapade elrör eller ?

Mvh lunkan Lkpg

Anonym sa...

Blir inte vi hedersmedlemmar FA?

Hälsning Kaj

Anonym sa...

Som det varit här nere i år skulle vi nästan lägga upp en drömgräns på 30hekto...

Anonym sa...

Clas ring mej om det där för det finns flera alternativ och jag kan inte reda ut dem i detta medium.
0703702666
uppe hela natten pga en förlång em tupplur!

Anonym sa...

Fin tanke Kaj! Vi får se om vi kan förankra den;-)

Emil_sj sa...

Härligt, Eftersom jag är bara i början av min karriär, Så har man ju ett par år på sig att försöka ta sig in i den där gruppen, :)

Anonym sa...

Min idé med förvaring av spö i fickorna är busenkel: Lägg alla spö löst utan elrör osv.
Tar du upp ett får du med alla och får snabbt en överblick vad du fått med ut och vad som ligger kvar hemma. Oftast är det enkla den bästa lösningen!

Emil_sj sa...

Eller så blir resultatet att du inte får upp något spö alls för att krokarna har fastnat i tyget :/ :D

D-mannen sa...

Hej FS och Claes.
Jag har köpt en ryggsäckskont (RT)presic som Claes. Jag skulle vilja ha lite tips om förbättringsförslag.
Ni kan maila mig.
Mvh
Daniel

Anonym sa...

Bara en undran FA !!

Högg alla fiskar direkt på pirken för alla 30+ medlemmar ??

För min del har den s.k kroken också en väsentlig betydelse, kanske dock inte när man är på 30+ fiske ;-) !!

Hae't Gött !

Anonym sa...

Skaffa tomma svetselektrod-askar som du kapar av i rätt längd och placera dem i konten,dessa kan du ha 2-3 spön i varje,du kommer även ifrån att kroken fastnar.Mvh Ola.

Anonym sa...

Jag kör med samma stil på spö förvaring som Ola tipsar om, jag köpte en rullgardin på Ikea och den var förpackad i ett rektangulärt plaströr. Kapade av i rätt längd och klippte till så jag kunde vika och göra botten på dom.Tejpa ihop botten och i varann så blir det stadigt och bra. Jag har 6st rör i den främre fickan och 4st i den högra främre fickan (Ron T Skrylla)Trasslar och fastnar inte i nåt, rören väger dessutom inget. Så åk till Ikea och köp en rullgardin. PS F A har säkert nån :)MVH Timo

Anonym sa...

Sant Stormen! Men mitt största intresse ligger i pirkar, därför är den infon ute men listan kan som sagt uppdateras med mer info som krok, bete osv. Om fångstpersonerna själv vill dela med sig förstås:-). Vidare ska man betrakta hela grejen som lite kuriosa kring tävlingsfisket. Eftersom jag själv bara har halva vikten som krävs tycker jag inte det är nån stor grej:-). Sedan är det säkert så att utrustningen är mindre viktig vid 30+ grisfiske men som tillverkare tycker både Kaj o jag att det är inspirerande när det lyckas för fiskare som kör med våra grejor. En morot att köra på några år till.

Anonym sa...

;)

Anonym sa...

http://bp2.blogger.com/_pb_5XJLQjsw/R6SAG7qtvOI/AAAAAAAAAFk/vlbhmIpJfzg/s1600-h/Olle+med+grejorna!!!.JPG

Men det ligger svetstråds tuber i bilen

Anonym sa...

FA !!

Är bara lite avundsjuk ! ;-)

Hae't Gött !!

 
Google