fredag 27 mars 2009

SM!




Efter förra helgens katastrof resultat har jag vilat upp mej i veckan med allt annat än tävlingsfiske.


I kväll ska jag sitta i "Hörnan" och vänta på bättre tider. Blir till att vila sig i form inför stundande SM i Norsjö. Jag har inget ställe och ingen taktik så va fan det är väl lika bra att vila sig i form.


Som säkert alla förstår så har torskarna förra helgen mycket hårt på självförtroendet och därför törs jag inte torska en tävling till innan SM så jag blir helt enkelt hemma från tävlingarna i helgen. Ska umgås med en kompis utanför tävlingsfisket och vi ska kolla vad man kan få ut av att sitta i köket och smaka av starksprit. Nästa vecka kommer jag börja med uppladdningen inför årets största tävling redan på måndagen för att bygga upp en kanonform fram tills på lördag morgon när Cfc äntrar isen och förhoppningsvis fiskar bra. Det ser ju iaf lovade ut för mina lagkamrater som är i bättre slag än på många år och målsättningen är ju att ha en på pallen.


/Fredrik Samuelsson

13 kommentarer:

Anonym sa...

Hej igjen Fredrik,
Hmmmmm...."vad man kan få ut av att sitta i köket och smaka av starksprit".

Man kan sikkert løse mange problem men det dukker upp et nytt problem dagen etter.

Men lykke til med starkspriten och sm-fisket,Fredrik

Mvh
Bucco

Anonym sa...

Men fredde ska du ge dig på starkspriten igen...du vet ju att du inte tål den! ;)

lunkan sa...

Hej tyvärr äger jag ingen telefon så jag skulle vara tacksam om du kan
tipsa om alternativ till spöhållare i ryggsäckskonten.Tack på förhand

Anonym sa...

använd rörisolering 10-12mm

Mvh Rolf

Anonym sa...

Fredde da !
Ikke la alt skylles ned i sprit nå da.....

Har veldig tro på dere cfc gutta der oppe i det høye nord.

Jepp kan nå si at jeg er klar får Selencup og gleder meg som en unge. Er spent på hvordan det vill være med så mye tevlinger. Men du skulle vell kjøre et ennå tøffere løp ( 16 i rad ??????)

Vell nå er jeg snart klar får vårt Næranappet. Dessverre kommer min sønn's bursdag i veien på søndag. Da kan jeg desverre ikke forsvare tittelen fra i fjor:-(

Ha en god helg på starksprit !

mankan sa...

Jag väntar med starkspriten till nästa fredag så man toppar formen på lördag morron =) men du kanske kör hela veckan.. så man inte åker på nån förkylning.

Jangler sa...

sitter och små njuter efter en dag på sportfiskemässn i kista....mest fiskesugen å andra sidan riktigt nöjd då årets grosse å detalj mässa kommer ske i Competitions stad 2010.............fett bra lobbatt CFC....

Som FS sa....nu e det finjusteringar som sker i laget.........tyvärr är vi lite störda av att norsjö håller på sjökort och info, pinsamt rätt ut..

skärp er...alla vill vi dra åt samma håll....eller?





skrev en utarbetad Jangler

Anonym sa...

Är det inte brukligt att man visa djupkartan innan tävlingarna?

S.gren sa...

Borde vara självklart kan man ju tycka att alla skall ha tillgång till djupkartan. Det finns ju tydligen en.

babbsan sa...

Håller självklart tummarna för dig på SM!

Anonym sa...

jävulst vicktigt med sm . gäller att få insider tipps och kordinater ,jävligt rättvist ,må rätte man vinne , den me beste tippsa bör ju vinna , eller har jag fel , de tror jag inte , vinnaren har sikkert en colorado , raap, skål , stig arne andersson

Anonym sa...

Ryktet säger att Jangler vann Älgeredsnappet idag Grattis!

Anonym sa...

Hur är snöläget på sjöarna i norrland?

 
Google