söndag 8 mars 2009

Alnönappet (Simp VM)

Rekordstor skara CFC:are
Fv. Örjan Johansson (1a), Fredrik Samuelsson (8a), Anders Bergman (OP), Anders Hansson (OP), Ola Sundström (OP), Andreas Bergström (3a), Emil Sjöberg (OP)

Firandet från gårdagens framgångar på DM satte sina spår på dagens tävling. Jag Baddarn och Berga Groggade ända in på småtimmarna och var ganska så slitna vid start.
Fisket var sämre än vanligt och det räckte med 2035g för seger.
Favoriten som alltid på Alnönappet vann med en marginal på 26g.
Favoriten, alltså min farsa fiskar alltid bra där och om jag inte misstar mej så var det första tävlingen för hans del denna säsong och resultatet var ju kanon.
Många Cfcare var ju på plats och 3 man bland de 8 första får ses som godkänt.
91 herrseniorer kom till start vilket får ses som mycket bra en dag med så pass dåligt väder.

Fisket var sig ganska så likt fast sämre förstås. Jag fick 13 simpor och en abborre på 15g.
Farsan hade 4-5 abborrar och resterande simpor och en ny art tull de 7 arter han har fått tidigare år.
En spigg följde med upp från djupet denna gång och blev alltså hans 8e art på denna tävling.

(I allt firande så har vi en svart fläck i cfc. Bergman har haft en tung helg. 1 fisk i går på DM och bara 3 fiskar i dag. Synd om honom.. Men jag vet att han kommer igen redan på fredag på Marmen!)
/Fredrik Samuelsson

Inga kommentarer:

 
Google