tisdag 26 maj 2009

Förberedelser




I dag blev det förberedelser för kommande kanonfisken.
Sjösatte Örnvikarn direkt efter jobbet sedan hem och hämtade Snöret och han hjälpte till att röja en ruda plats vilket var rejält jobbigt.
Helt genomsvettiga (förstås plurrade jag) drog vi ut till havet och han skulle lära mej att fiska strömming
Men när jag hade tagit 75 st och han inte hade 10 st så blev det ombytta roller :-)
Avslutade med en felkrokad spigg som fastnade på kort.
Om 3 veckor ska jag åka och besöka mannen med vitskjorta och fluga kanske bäst att man börjar tvätta sig redan nu så man kan matcha den stiliga mannen!
/Fredrik Samuelsson

3 kommentarer:

Emil_sj sa...

På mitt tackel ja, Jag fick ju hålla på och trassla upp tackel ibörjan, sedan när det väl började nappa igen så kastade jag bort tackel, så då fick jag köra med tacklet som jag hatar en längre stund innan jag fick återgå till tacklet med vitt gummi på krokarna.

Storm sa...

Fan FS !

Tycker FA börjar se spinkig ut, får han inte mat eller !?

Tror inte han pallar en hård vinter, måste bygga "på sig" lite !

Hae't Gött !!

FA sa...

He he!!

Jag jobbar på "Beach 2009" förstår du!
Sen blir jag fetknopp igen i Augusti bara för att orka borra:-)

Fiskarn, du behöver inte vara så noga med badet. Det blir mest flotte och spinnfiske i alla fall här:-)

 
Google