tisdag 26 maj 2009

KM i strömming

Jag håller på med en trippel
Dampen var med och önskade sig rullströming

Tätt mellan de fiskande


Emil med en dubbel ser ut som det är böjda spön i bakgrunden med...







Simpkungen på hemmaplan, hänger ett par matbitar på snöret
Då var KM i strömming avklarat.
Som vanligt vann jag. Ganska så lätt att säga så för mej för under klubbens nioåriga historia har jag inte förlorat ett enda KM.
Nu har jag ju alltid varit organisatör och känt till när var hur men det blir nog ett slut på den sviten snart.
Vi skulle fiska 4 timmar från kl 18.00 men vi var lite sena och kom inte igång fören 18.30.
Inget bra fiske från början efter en timme ledde Emil på dryga 10 fiskar. Jangler 7 st jag 3 Simpkungen 3 och nästa timme var lika trög.
När det var en timme kvar så började det att nappa och med en halvtimme kvar var fisken riktigt i stöten.
Jangler drog 6 st på ett kast som värst. Övriga hade 5 på top.
RESULTAT:
Fredrik Samuelsson 3900g
Jangler 3650g
Emil Sjöberg 2300g
Simpkungen 1900g
/Fredrik Samuelsson

5 kommentarer:

FA sa...

Då blir det egna surströmmingslådor hos CFC till hösten förstår jag.
Denna norrländska delikatess!
Raaaaaaaaap!

Det ser lite kyligt ut men skickligt fiskat!

fs sa...

Har fjäll över allt i dag.
Tror att strömmingarna får vila sig ett tag nu. kanske tom fiskefritt i dag!?!

jangler sa...

sitter på tåget till sth för att köpa en ny bil, då den gamla glittrar som en julgran och luktar fisk...tack för värdeminskningen på min gamla fredrik.

//Jangler

fs sa...

Var så god det är du värd :-)
Jag lämnade ju en GULD krok i sätet i går och det bör ju dra upp priset lite på "den gamle"

Sjukt vad det kan trassla när man har 3 spön med 10 krok på varje tackel.

BJÖRNEE sa...

Såg resultatet!!!! Det fanns ju bara en Vinnare, var det bara jag som såg???? Simpkungen hade ju dagen till ära matchat dojorna i Strömmingsskinn, vilken lirare, Grattis KUNGEN!

 
Google