fredag 21 november 2008

9 snabba Urban Olofsson!


1.Vem lärde dig att pimpelfiska? Två pensionärer, sen har Skellefteå SFK och Roger Eriksson betytt mycket för min utveckling som tävlingsfiskare.


2.Största framgång? Svårt att svara på men hade 19,9kg på DM 2006 och blev 2:a!! Men det är den största vikt jag någonsin haft, annars är det väl då jag vann Lillkågeträsk nappet!


3.Favoritsjö? Har ett par havsvikar jag gillar, annars skulle jag väl säga Tavelsjön i Umeå.


4.Högsta vikt på tävling? 19970g


5.Största abborre på tävling? 985g


6.Maggot,pinkie,blodis,öga eller ren krok? Ren krok, en URBANKROK


7.Ett bottennapp du helst vill glömma? Braxträsk ifjol då jag inte hade ett napp på 2 timmar. Ska aldrig mer sätta min nokiastövel där så länge jag lever!


8.En udda pryl i din utrustning? Mitt låsverktyg för veven på isborren!


9.Ditt bästa tips till en nybörjare?Läs ViM bloggen, gå med i en aktiv klubb, fiska mycket och var inte rädd att fråga!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

har sett dig i Jämtland,aldrig sett nån dra fisk så fort!Sen gör du fina krokar med!!

Anonym sa...

han är kung ,så är det

 
Google