söndag 30 november 2008

Hemsjön

2an tittar fram bakom Wissmans voffla


Senast tillskottet i Cfc laddar upp inför tävlingen.





Hemsjön lockade hela 14 seniorer men fisket var det inget fel på. Micke Rehnman vann överlägset med 17300g. 2a kom Håkan Hamrin tätt följd av Håkan Jonsson. De hade strax under 14kg. Berga 4a med 13.6 och jag 5a med 12.6. 2 man till över tio, Wissman och Franken och slutligen dagens prestation alla kategorier: Tommy Myhr med 9920g .Karln har pimplat 7 ggr i sitt liv! 32 år och blixtsnabb, jag tror det kan bli ett stjärnskott.
Att man har fiskat fel när man får stryk med 5kg av Baddarn det vet man ju, men sedan att man vet att det inte går att fiska 20 grammare i Jämtland och ändå gör det då får man fanemej skylla sig själv och ta av sig hatten för den gode grannen.


Alla i Cfc, alltså jag, Berga och Myhr Körde 55an och någon variant på utrotarn. Jag hade storlek 10 och de andra 2 storlek 12.




/Fredrik Samuelsson

4 kommentarer:

Anonym sa...

fiskade du 20 grammare med storlek 10??

Anonym sa...

mm det gör jag ofta

Anonym sa...

det er veldig bra side dere har
jeg ser på siden hver dag.. mye roliga kommentarer og fimer.. jeg kjører mye med 12 krok selv om det er små fisk..

norge..

Anonym sa...

ja är dom riktigt små kan man fiska med 10 , då blev man utan fisk och måste byta hål,bra va

 
Google