fredag 28 november 2008

Stor-Hällsjön

Så var han äntligen här. Legendaren Tommy Muhr.
Landade i abborrmetropolen Sundavall 06.39. Väl här blev det frukost hemma hos mej och lite översyn av utrustningen.
Vi travade ut på utsatt ställe och det var ju förstås fel. Inte en fisk innan vi kom ut mot grundet. Där hittade Muran ett hål med 10 finare fiskar och runt om det hålet kom det upp några till men sedan var det helt slut.
Vi, eller jag svarvade runt några stenar som stack upp men det gav inget. Samtidigt backade Muran mot ön och där blev det djupare och mer fisk. Han hittade ett hål till med några fiskar och jag kunde inte hålla mej då utan det blev en nerborrning av rang.
Hade 3 fiskar i lådan när jag kom dit och lyckades lura 4 till där men Muran var i stor ledning.
Vi tog en kopp kaffe och diskuterade taktik. Åter igen blev min röst hörd och det slutade med att vi nollade nästkommande timme.
När vi kom över till andra sidan och fiskade av en vassudde så kom vi på lite fisk. Muran hade lite otur när han hittade ett hål med finare fisk och tappade sin enda urbankrok och självförtroendet sjönk med temperaturen.
Jag däremot hämtade upp underläget och till slut så vände jag till seger!! Vägde in 3382g fördelat på 32 fiskar och den gode Tommy fiskade ihop hela 2882g ( vilket är rekord för den glade amatören)
Invägningen på statoil drog storpublik bland personalen, det hela spårade ur när Muran försökte komma bakom disken och stoppa 3 feta kryddiga korvar i sin påse men det gick i sank och jag fick en kram av miss diesel 72 och det var ju en av dagens höjdpunkter...
Bägge 2 körde med 55an och 12ans utrotare till dess att Muran tappad sin.
Nu sitter vi och väntar på fredagspizzan och myser med ett par bira.
/Fredrik Samuelsson

4 kommentarer:

Anonym sa...

kul å se att de finns "normalt" fiske hos er med trodde nästan att alla sjöar var +10kg!!
fortsätt filma boys!

Anonym sa...

Bär isen på Björköfjärden nu? Tänkte fara dit å testa. Fick inte va med på sm så man lär väl träna en gång innan superpimplen.

Anonym sa...

Vi er nå ca 20 nordmenn som planlegger å ta turen til Superpimpel for å kjempe om heder og medaljer. Har du noen forslag til boende for oss ?

Anonym sa...

boende på superpimpeln är uppgjort med scandic hotell i sundsvall. jag eller Ankarberg kommer att lägga ut mer info om det i veckan.
Nu ska jag ut och träna i regnet. och kolla isen på B-fjärden

 
Google