tisdag 25 november 2008

Låsjön (3.1)

Is på byxor,skor,skryllan,spöt ja allt var nedisat.
Janne Lundgren passar på att flina upp sig efter vinsten i veteranklassen




Johan Magnusson med dagens största fiske ca 500g



Riktigt kallt på isen idag och inte alls samma drag på fisken som igår




Söndag var det återigen Jämtland som bjöd på tre timmars tävling.
Inte så kallt hemma hos Johan i Östersund bara minus 7 grader på morgonen men på vägen till tävlingen sjönk temperaturen gradvis och det var vid flera tillfällen mindre än 15 grader.
Väl framme var det närmare -10 men det var liten vind så det var ingen fara för inställt.
Första gången för mej på sjön så jag drog mej som vanligt längst bort och började där.
Det nappade inte bra alls men jag lyckades lura upp ca 500g första timmen.
Förstod att jag börjat fel så jag sneddade över sjön med sökhål men det gav ingen ting.
Kom ihop mej med Johan vid halvtid och han sade att han fått uppemot 3 kg på ett flak så jag letade vidare därifrån men fick aldrig igång fisken och med mina 4.5kg så slutade jag 7a.
Johan fick ihop 6.2kg men det räckte inte mot Tjäder som hade stax över 8 kg och vann på det.. Grattis.

Mycket bilåkande i helgen och väl hemma så slocknade jag tämligen omgående.
Redan på fredag ser det ut som att det ska kunna bli fiske jag är ledig och Tommy Muhr från Gävle kommer på besök för att pilla upp några abborrar.
Sedan på lördag har jag funderingar på att dra ihop en tävling men mer om det senare i veckan.
/Fredrik Samuelsson

1 kommentar:

Anonym sa...

ska i alla fall åka ut på en koll här i Växjö på fredag em. Tror inte på nånting gåbart i isväg. Vi har inte haft superkallt men å andra sidan har vi bara fått nån centimeter snö så kanske...

 
Google