söndag 28 december 2008

10 kg efter

När jag sluter upp med den gode Ankarberg så var jag redan körd kl. 12.30 hade han nästan 20 kg och jag som hade fiskat ett annat ställe från början var helt körd och minst 10kg efter. Spottade upp mej mot slutet och vägde in 17.8gk iaf. men allt under 20 kg på B-fjärden är inte bra.

Grattis till Smålänningen och så vill jag även tacka för de otroligt trevliga dagarna med Jörgen, Jesper och Johan.

Nu är de tre på väg hem och Ankarberg ropar från köket att maten är klar så det är väl bäst att man beger sig dit och bättrar på övervikten.

/Fredrik Samuelsson

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tafs och en knippe maggot verkar vara melodin för dagen som det låter på FA, men att det inte går å få lika bra på pirk och trekrok kan jag inte förstå när det finns så mkt fisk i fjärden. Luringar :) ?

Anonym sa...

Förstår din frågeställning men på Björköfjärden gäller inte samma regler som på många andra vatten.

 
Google