torsdag 25 december 2008

T-sundet

Juldagen bjöd på fint väder och sällskap.

Stormen kom ju redan i går och var bara aningens torr i munnen i dag. vi kom ut på sundet redan vid kvart i tio och jag började direkt med att ta 5 fiskar på¨startstället men sedan var det tvärstopp.

Gjorde mitt bästa för att hänga med den skenande virvelvinden från Orsa när han svepte över havsviken.

Tillslut så hittade vi lite fisk ute på mitten på ett 6m flak men det var bara några fiskar i hålen.

Väl hemkommen så visade vågen att jag hade lite mer 13540g och Stormen landade på hedrande 8900g.

Nu laddar vi för lamstek till middag och för morgondagens rödingsfiske.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Tur man har semester, men sedan tycker jag det är lite fusk att ha 4 kg med sig ut !!

Anonym sa...

Men för helvete! Skärp till dig nu, Dödde;-) Du har väl inte åkt så många mil för att ha MINDRE än Freddan?!:-)

Anonym sa...

Lugna er några hekto! Det kommer ju inte finnas en fisk kvar i hela Västernorrland när jag kommer upp efter er dammsugning:-)
Stackars rödingar i morgon...
För övrigt hoppas jag ni har det fint och att Stormen blir kvar en extra dag så vi får pimpla ihop ett pass.

Anonym sa...

Om ni ska få kvar Stormen så ska ni truga och lirka i honom några glas med finskt lantvin(ca 45 %), till det vill han gärna ha hallonsoda eller favoriten Vira Blåtira;-) Det gillar han då det minner honom om tiden som ung och vital....:-)

Anonym sa...

Enligt uppgift är resultaten under utredning då det framkommit uppgifter att Fredrik skulle använt både GPS, sänkstenar o dynamit.

Anonym sa...

nä inte fredrik

Anonym sa...

men

Frankan sa...

Fuckin shit... idag skulle man ju upp kl 6 möta broder Tom i Torpshammar, hämta upp Peter F i Matfors... För vidaretransport till Kramfors å fiske.. Men här sitter man nu UTAN mobilen som försvann igår i vimmlet här i Ånge å därav uteblivet uppvaknande larm.. Meeeen hoppas på en utförlig rapport här på bloggen därifrån..

 
Google