tisdag 23 december 2008

Marmen var på bra humör i dag!

Kanonväder och inte ett spår i snön.
Lite kallt var det och jag såg spåren efter den gode Peter Forsberg från parkeringen men han hade sedan valt ett säkrare kort väl nere på isen. Själv valde jag en annan väg men redan i andra hålet fick jag ca 40 fiskar.
Gjorde inga fler hål där utan drog vidare SV nästa ställe var fullsmetat och jag gjorde väl 10 hål där innan det blev trist ;-)
Nästa ställe var lika bra men sedan blev det sämre till dess att jag gick ut på ett grund som höll bra med fisk och det hela slutade med knappa 15kg kan ha varit mer men jag vägde inte.
Filmen är lång och tråkig så passa på att vara med familjen och ta en glögg ist. för att kolla på den smörjan.

I morgon blir det en överasknings tur välkommen då.

5 kommentarer:

Anonym sa...

sådärja filmen kom inte med "#¤%

Anonym sa...

men va fan...sluta sabba julen ut med filmen för helvete

Anonym sa...

har samuelson gps tro,el är han så snabb som folk säger?

Anonym sa...

Då har man lämnat metropolen Växjö och hamnat i Pelarne mellan Vimmerby och Mariannelund hos mina föräldrar för lite traditionellt Julfirande. Trevlig såklart! Har precis gått igenom utrustningen från i påskas när Samuelsson o jag insjuknade under vistelsen i Jämtland. Tyckte mig känna stanken av superförkylning och ipren när jag tog i de infekterade prylarna i skryllan:-)
Lät alla spö kräkas ut några meter lina innan jag putsade och knöt om överallt.
Gjorde mig en sprillans ny krokask så t o m granen blev avis. Tog ett par bilder på skönheterna som jag tänkte exponera men tyvärr har morsan 31,2 modem så det finns inte...Synd, för det finns lite nyheter i asken som jag ska testa i Sundsvall och som kommer i webshopen i Januari.
Den 27:e drar jag upp till Norrland. Vältränad som aldrig förr. (5 eller 10 km 2 ggr/v i löparspåret sen i somras har gjort underverk). Jag känner mig redo för ett stenhårt träningsläger i mörkaste obygden med 4 dagar och 3 nätter innehållande värsta tänkbara scenario. Håll i hatten Fiskarn, det kommer att blåsa snålt i Sundsvall när jag kommer med tåget!!

Anonym sa...

Tröttnar du aldrig på att hiva fisk hela tiden?

 
Google