tisdag 23 december 2008

Våga vägra julhandeln


I dag är det första steget på Superpimpeln som ska synas.
På kartan så hade jag tänkt att man bara ska fiska mot land från markeringen eller rättare sagt jag har aldrig fiskat längre ut men det är ju över 5km landfiske så det kommer garanterat att räcka till. Om det blir en vargavinter så kommer det nog att bli tillåtet att gå över Ljungans strömfåra och även fiska Luksta sidan men den kommer iaf inte jag att lägga ner någon tid på.
I dag börjar jag vid tuna och fiskar mej SV efter land och hoppas på att det ska nappa. Tafsen åker med ifall det skulle vara dåligt fiske och jag verkligen vill bli utan :-)
Målsättningen är spikad på 4kg trots det 15cm snö från i går natt.
Tänk på mej när ni harvar runt på div. köpcenter i dag!!!
/Fiske går först

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har redan fått min julklapp. De flesta sjöarna har fått skaplig is i norduppland och var fiskbara i helgen. Minus grader hela veckan nu så humöret och grejorna är på topp. Nu blir det pimpel för hela slanten!

Peter Forsbergs Pimpelblogg sa...

God Jul Freddan.
Jag är hundra på att du har över 15 kg på Marmen idag. Jag har varit ut två ggr och det är grymt fiske. Det bästa som någonsin varit.

Anonym sa...

Peters profetia gick i uppfyllelse såklart! Kan bli en trevlig fredagskväll på SuperPimpel om inte alla randiga simmar ut i fåran.

 
Google