tisdag 2 december 2008

Pimpel-sportens baksida!


Något som det stora flertalet pimpelfiskare slipper är ett gissel för mej!

Inget som jag brukar tala högt om men nu ska den bistra sanningen upp i dagen...

Pedikyr!! Ja du läste rätt, jag ägnar mej åt White-trash sysslor inför många tävlingar och även vissa träningspass.

När det är kallt och torrt i luften så tenderar mina naglar att formligen smulas i bitar och då såklart mest på höger tumme och pekfinger.

Vet jag att det är fiske på 70-200g så är det nästan ett måste iaf om det är 2 dagar på raken som det ska fiskas.

Det dröjer inte länge innan nageln där jag krokar av fisken har en urgröpning ner till köttet och sedan går hela skiten av. Med nagellack så brukar det hålla ett tag men det är ännu bättre med lösnaglar på dessa 2 fingrar.

Denna säsong har jag inte gjort nått åt saken ännu men om det ska fiskas till helgen så finns det inget val. Krokskaftet har skurit ner till skinnet och det går inte att fiska med utan att det rätas till.

Om jag förbreder med nagellack så kan det hålla ett tag men riktiga lösnaglar och superlim är det absolut bästa!

/Fredrik Samuelsson

6 kommentarer:

Anonym sa...

;-) !!!!

Anonym sa...

Fredrik!Har du funderat på att ställa upp i mpridefestivalen???URBANKROKEN

Anonym sa...

oj,oj,oj och jag som biter naglar.Men...vi kjörhårt til helgen også.Brista eller bera.

Anonym sa...

hej, fungerar inte länken till tävlingsprogrammet längre?? eller är det bara min dator som är koko.

Anonym sa...

det funkar bra för mej

Anonym sa...

Hahaha, det roligaste jag läst på länge. Mer!!!!!!!!!!

 
Google