lördag 13 december 2008

Största påsen i Sverige i dag?

Betet för dagen var maggots på en mysko och 55an handhållet eller snösatt :-)


Så fick jag äntligen komma ut på mitt favoritvatten!
-9 i stan i morse men klart väder så det blev en tur till B-fjärden.
Det massiva snöfallet under natten gjorde nog de allra flesta sjöar mycket dåliga men B-fjärden är som alla vet lita annorlunda!
Kameran var med och det blev ett par bilder och några filmer. lägger upp en film med en udda teknik som verkligen visar att B-fjärden inte är som andra vatten.
/Fredrik Samuelsson

24 kommentarer:

Anonym sa...

blir man pimpelsugen eller...

Anonym sa...

vad använder du för lina?

Anonym sa...

detta är ett hyffsat seriöst forum så skriv inte in grejer som är orelevanta.

Anonym sa...

Sitter å kämpar med att lura ut hur man lägger upp från mobilen åsså ser jag ett idiot inlägg men det är borta nu. Hur som så får jag inte till det med att lägga upp från mobilen!!!
Du där ute som vet hur man gör hör av dej till 0703702666 för jag kan fanemej inte.

Fisket gick däremot bra nappade från start till mål som vanligt på Sveriges säkraste och kansek bästa vatten bara att tacka och bocka att man hittat nerven på B-fjärden och bor så nära...

Nu ska jag över till grannen och öla så det kan bli inställt fiske i morgon -19 nu så det känns sådär att äntra isen i morgon. Har inte kollat vädret för morgondagen men det ser ju ganska så trist ut just nu och hur ska det vara innöver landet morgondagens största påse kanske fryser inne :-)

Anonym sa...

För h*lv*te Fredrik! Du får ju uppfostra abborrarna att hugga när man håller i spöt också. Snart tar du väl fram angeldonen också :)

Anonym sa...

Mer pimpelfilmer Fredrik! kan inte få nog!

Anonym sa...

Hemma i dag (full vinter)
Jag fiskar nästan alltid med 0.25 lina transparant görna någon lina gjord av Tyskar så som DAM eller liknande. Har aldrig fastnt för färgade linor men de går säkert lika bra!

Anonym sa...

Om någon viste hur mycket jobb det är med varje film så skulle ni sluta att önska!

Anonym sa...

:Jesper jag har jobbat med en typ av angeldon på B-fjärden när jag lärde mej att fiska på B-fjärden jag och Jängler drog runt en hel vinter med hans Nissan MICRA och testade ställen och fiskemetoder och då var det mini angeldon och hemgjorda mormyskor men mormyskorna var för svåra att göra och angeldonen var inte så bra så det blev rullspön ist.

Anonym sa...

Ingen som kan det där med att lägga upp från mobilen?? jag har inte fått något upplyftande samtal!!!!

Anonym sa...

bra fredrik , mera filmer mer mer

Anonym sa...

Man blir sugen att åka på
B-fjärden för att prova lite annat fiske. Men ja kan lika gärna hålla me på vattnena här hemma i Jämtland oxå :) Kör hårt Freddan så ses vi ;)

Anonym sa...

Mobilbloggning Freddan.

http://help.blogger.com/bin/answer.py?answer=41452

jesper sa...

När du har skapat den hemliga addressen skall det bara vara att MMS till den epost-addressen.

Anonym sa...

Om 12 dagar är det jag som knallar omkring där ute på fjärden i solgasset och letar nya grundtoppar! Det blir en trevlig pimpelpremiär och förhoppningsvis träffar Samuelsson o jag på fler likasinnade som tassar omkring på de ynkliga 6 centrimetrarna.

Anonym sa...

Hoppas att isen växer till sig innan du kommer.. Annars kanske vi inte kommer ut utan psykolog :-)

Anonym sa...

Du gör väl som föra året: puttar mig framför hela vägen ut bara för jag väger 20 kg mindre:-)
På hemvägen skiljer det dock endast 10...lol.
Visst är det lätt att va kaxig och fylld av självförtroende hemma?

Anonym sa...

Då var det blankis.. I år har vi massor med snö så det kan nog bli skoteråkning ut det tar ju hela 45 min ut till mitten från Skrängstabodarna. Förvisso tinar det lite i dag men jag torr ändå att det blir 20 cm kvar och det är ju riktigt tufft att gå i, rullar så där lagomt under fötterna...

Anonym sa...

I vilket fall som helst ser jag verkligen fram emot lite riktig vintersemester med trevligt sällskap!

Anonym sa...

skoteråkning på 6cm!? Då gäller det att inte stanna till.

Ser framför mig ur Fredrik och Fredrik i sann kommandosoldatstil rullar av åt varsitt håll.

Anonym sa...

EN SANN HISTORIA!
Den första tävlingen som Cfc annordnade på B-fjärden så var det jag som hade i uppgift att spärra av mynningen ut till havet. Glad i hågen brände jag iväg i 150kmh mot ön i mitten av sundet ut mot Skatan.
Sänkte farten och började fundera var avspärrningen skulle vara ( man vill ju ha med så mycket som möjligt) så nästan framme vid ön så såg jag att det var öppet vatten jäms med den just i sundet. Kände hur skotern saktade ner utan att jag släppte på gasen och tittade bakåt. Ett svart spår i snön och riktning rakt mot öppet hav. Gasen i botten och en inte allt för snäv sväng. Var så jävla rädd att det skulle börja sjunka men det gick bra men avspärrningen blev nästan 500 meter in i fjärden det året.
Tävlingen gick dock bra för mej och Berga han vann på 21900g och jag hade runt 19000g och kom 2a.

Frankan sa...

Hur mycket blev det i påsen innan dagen var slut?

Anonym sa...

Lura inte ut mig på några dumheter nu när jag kommer o hälsar på !

Hae't Gött !

Anonym sa...

Grabbar! Inget tävlande i helgen??
Det är kul med förhandssnack!

 
Google