onsdag 23 februari 2011

ViM X3M i webshopen

Nu finns det några Extrem pirkar klara i webshopen.

Jag tycker nog att min idé inför Mälaren stämde väl med verkligheten och träningspasset på Helgasjön ett par helger innan var närapå identiskt med förhållandet på SM. Samma djup och gigantiska stim att fiska efter. Storleken på abborren var något mindre än vad jag hoppats på men kanske hamnade jag lite fel på sjön? De kom knappast upp i de 30 gram som mycket av förhandssnacket handlade om och att prova storlek 12 var inte ens nära.
ViM X3M fungerade i alla fall kanon för mig bägge dagarna och jag hade många 30+ hål mycket likt senaste filmen från Helgahavet. Dock inte bakis och betydligt bättre flyt i krokningarna och snabbare drag:-)

En liten påminnelse angående pirken bara: Den kräver oftast den här typen av extremt fiske för maximal utdelning. På flera vatten är det inte ens ett alternativ. Min tävling nu på lördag på Nyn utanför Vimmerby till exempel. Här är det nästan alltid bara 1-5 fiskar i hålen och en traditionell vertikalpirk eller ibland t o m tafs brukar vara melodin. För ett par år sedan vann jag en tävling ganska lätt med prototypen till X3M på lördagen. På söndagen var vi på en sjö ett par mil därifrån och jag var en katastrof på sjön fast besluten att "liket" bara skulle funka även där...Det blir ännu viktigare med rätt val av utrustning för dagen när man tänjer på gränserna. Skillnaden mellan geni och idiot är som bekant hårfin:-/
Ska bli intressant att få in lite reaktioner från nyutexaminerade X3M-pimplare!
Skitfiske på er! /FA

5 kommentarer:

Anonym sa...

ska bli riktigt kul att ha den i lådan då man i stort sett bara fiskar tävlingar på mälaren!snyggt fiskat på sm ankarberg!http://minken.bloggsida.se/

FS sa...

Jag är rätt säker på att jag "chansar" med X3M i helgen. Den är ju född på stranden till den sjö jag ska på!

Nicklas B sa...

Så då har man lagt en beställnig på X3M. Väntar otåligt på att prova dem innan man åker till Sundsvall. Vill ju inte vara "oskuld" innan man fiskar med dem där ;-)

Anonym sa...

Jepp, då väntar man på att få hämta hem ett gäng från posten snart.
Ska bli intressant att testa dom här uppe i norr.

/Seger

keto ultra deit sa...


male vitality pills whats in them male sexual vitality herb pharm super male vitality\ mortal combat super male vitality total male vitality infowarssuper male vitality funny judges were amazed that one product was able to do all of the following:Vitality RX Male Enhancement Reviews - Stay Longer & Perform Harder!Vitality Rx Reviews : In our possessed and hot lifestyle each man needs an unrivaled inclusion in the room some way or another. Each man needs a more prominent erection, while others have to use what they have to upgrade their stamina and energy of peaks.
http://www.cureidea.com/vitality-male-enhancement/

 
Google