söndag 18 januari 2009

2:a på DM3 på lilla Flyxen

Starten var vid badplatsen och jag chansade inte utan gick till grundkanten till vänster tillsammans med 20 andra. Började för långt ut som vanligt och brottade upp en 2 kilos Gädda i andra hålet. Var lite lost första 45 min innan jag hamnade på rätt spår men fick sedan en halvtimme att borra på innan allt var uppsvarvat. Körde lite tafs och singelmyska i gammelhålen och tog några extra innan det efter 2 timmar precis som väntat var gonatt.
10 pinnar till fick jag efter kl.12 men mina 2355 g var troligen värst i klungfisket vilket känns bra. Ettan hade kappt ett hekto mer men honom såg jag inte till så jag tror inte han var i "min" klunga utan hade nog hittat på nåt eget trix.
Jag gillar verkligen inte att fiska ihop med så många men nu var det SM platsen som var prio 1 och utan att ha räknat ihop resultaten från alla deltävlingar hoppas jag och tror att det fixar sig.
En sexa och en två, totalt 8 p borde räcka till en av de 6 SM platser som Kronoberg skickar iväg.
Nästa helg väntar lag DM och eventuellt klubbtävling. /Fredric Ankarberg

6 kommentarer:

Anonym sa...

Grrraaaatttttiiiisss!

Anonym sa...

Vilket ösfiske för en gångs skull !!

Hae't Gött !

Anonym sa...

Grattis! Vem arrangerar SM-2010?

Anonym sa...

Överlägset att du fixade det i år igen.

Anonym sa...

Tanx grabbar! Man vill ju träffa alla tuffingar på Svenska Mästerskapen.

Anonym sa...

sry, grabbar OCH tjejer ska det vara:-)

 
Google