lördag 17 januari 2009

Fisket på Tiken som väntat riktigt uselt!

Började med standard: 38:an s/g
Jag vann biljakten till parkeringen på morgonen också! Fick vänta 10 minuter på nästa:-)
Nu kom det sura fisket som tur var inte som en överraskning. Jag struntade i alla utsvävningar på jakt efter djupkanter, grund osv. Detta testade jag för tre år sen utan framgång så idag drev jag fram längs strandkanterna på 1-3 meters djup.


Det tog trots det nästan 2 timmar innan första pillet. Normalt sett skiter man i ett pill och drar vidare men i Kronoberg i den dagsform som sjöarna visar upp får man allt vara mer nyfiken.


Jag la resten av krutet här och fick 3-4 st på 38:an med 16 krok innan jag bytte till nya tafsmyskan. Fick ett tiotal på det innan myrorna ledsnade på det med. Singelmormyska funkade ytterligare en halvtimme men sista 45 var det stendött. Fick en 2 hektos faktiskt i ett gammelhål vilket får räknas som anmärkningsvärt!


655 gram fick jag ihop och det räckte till seger idag. Tvåan hade drygt 500 g på 1 st abborre(!). Sedan var det ett skutt ner till 200 och därefter jämnt värre.


Trist fiske men en fin dag med frisk luft. /Fredric Ankarberg


Inga kommentarer:

 
Google