lördag 24 januari 2009

Spöklikt på Kvesen.

Mina sju dvärgar...
Är det is?

3 grader och ihållande pissregn hela dagen. Rejält nerkyld blev man när vattnet sipprade in både här och där. Det låg ett äckligt dimregn över sjön och det blev aldrig riktig ljust idag. Isen var dryga decimetern och obehagligt svart med några centimeter vatten på. Man var aldrig 100 på att det verkligen var is under.
Fiskade mig upp i det vänstra kaninörat men fick knalla tillbaka utan napp. Efter ett par timmar, nära starten fick jag en riktigt pytteliten. Stärkt av framgången att klara namnet pillade jag upp ytterligare 6 i samma form innan dagen var till ända. 7 fiskar som tillsammans med påsen vägde 95 gram...Tror jag kom 5:a eller 6:a på det idag. Vinnaren slog till med hela 170 g och tvån inte långt efter med 140.
Kontrastrik vecka med nära 12 kg i onsdags och under hektot idag. I morgon är det lag DM på en sjö som ligger oroväckande nära dagens...Enligt sägnerna ska den dock hålla ett bra bestånd bättre fisk och det hoppas jag är sant.
/Fredric Ankarberg - dyngsur


7 kommentarer:

Anonym sa...

Tråkigt med så dåligt fiske. Hoppas det blir kyla snart så att isarna lägger på sig lite där nere. Annars får du väl ta en lite helg trip till värmland på några tävlingar!

Mvh

Anonym sa...

Jag føler med deg,like dårlig her i øst-Norge.Kansje blir det bettre i morgon.Må ta meg en öl som trøst.

Mvh
http//matchfisher.blogg.se
Bucco

Anonym sa...

Var inget bättre fiske hos oss i norr heller idag, segrar vikt 2115gr på en sjö där de ska va omöjligt å ha under 10kg för seger!!!
Men 15cm ny snö och e sjukt tungt lågtryck påväg in under tävlingen ställde nog till de rejält!
Hälften av mina fiskar idag satt med kroken på utsidan munnen, hakan, var vanligast idag...

Anonym sa...

Jaha! det är inte bara i Malungstrakten som det finns sjöar med "pissdåliga" segrarvikter. Tråkigt! I Mora har det "kräksnöat" hela dagen. En dryg decimeter har minst ramlat ner. Kul för skidåkning men mindre kul för fisket. Här är det då i alla fall rejäl kärnis under snön, dryga 3 dm. Hoppas ni får ha lite is ett tag till, annars är ni som sagt välkomna norrut.

Anonym sa...

Hur gick det på Lag DM då?

Anonym sa...

Tänkte det ämnet skulle falla mellan stolarna Jesper!
Resultat vårt lag:
medlem 1 : 0 g
medlem 2 : 0 g
medlem 3 : 20 g (2 fisk)
medlem 4 : 800 g (2 fisk)

Avslöjar inte vilken medlem jag var:-) Inte 4:an så mycket kan jag säga...

Vi kom inte till SM på det även om det inte var så långt borta som man kan tro:-)

Nya Tag helt enkelt!!

Anonym sa...

Jag citerar Kalle Magnus:

"Nej men Uj uj uj , usch , usch, usch"

De verkar vara gott om skitsjöar i ert distrikt också.

 
Google