söndag 11 januari 2009

Medioker insats men hoppet lever.

Kronoberg bästa gnetfiskare! L. Olsson

Mitt startställe med läskigt branta kanter ner mot avgrunden (13 meter). Tyvärr fisktomt precis som mina två andra reservplatser. Först när jag sprang på dagens suverän Lasse Olsson kunde jag efter 2 1/2 timma fiska hem en 6:e plats. En topp-placering är vad som krävs på 3:e och sista DM nästa helg om jag vill åka på SM 2010.


Idel blygsamma vikter i dag också. Lasse vann på 2600 g. Tvåan vägde in hälften och jag alltså 6:a på löjliga 852 g. Inget att sura ihop över men ett ynka hekto hade gjort underverk på placeringen. /FA

9 kommentarer:

Anonym sa...

Trist att det går så kasst i DM.
Jag kommer nog åxå få det svårt när DM går på Armsjön vilken det är nästan omöjligt att hitta fiskbara områden.

Anonym sa...

vi har lika dåligt fiske i jönköpingstrakten med, fattar inte varför alla sjöar år så dåliga för??någon som har någon förklaring till detta?. mvh jonas back

Anonym sa...

Någon som har en aning om vart Pimpel-SM går 2010?

Anonym sa...

Kan det vara så att fisken är isrädd? Pga att det var så länge sedan det låg någon is där nere? Kanske lite långsökt måst väl vara något med vatten tempen? Jag bara gissar så jag avslutar nu :-)

Anonym sa...

haha isrädd den va rätt bra:).. i alla mina år jag har pimplat 9 år tror jag det är, så har vi bara haft en vinter, (2008) utan isar.!

Anonym sa...

Vi har lika dåligt fiske i Stockholmstrakten. Inte ens på den så extremt fiskrika mälaren nappar det bra.
Vad det beror på det kan man ju spekulera i men troligtvis börjar det nog nappa senare på säsongen..

mankan sa...

Samma tröga fiske har dragit in över gnällbältet.. Tydligen nappade det bra nån dag på Hjälmaren.. självklart då jag själv inte hade möjlighet till fiske. Jag hoppas o tror det kommer släppa snart nu när isen leget ett par veckor (OM den får ligga kvar)

Anonym sa...

På hösten har man totalcirkulation på hela vatten volymen i de flesta normaldjupa sjöar. Det inträffar när vattentemperaturen når en viss temperatur. Det tar ett tag efter isläggningen innan vattnet har skiktat sig igen till behaglig temp för "abbisarna" och de börjar att äta hyfsat igen. Abborrar älskar lite behagligare temp. Kan finnas områden/vikar på sjöar som är hyfsat skiktade vid bottnen och där kan det faktiskt nappa skapligt även direkt vid isläggningen. Kanske en liten förklaring i alla fall. Vi har haft "pissdåligt" fiske i norra Dalarna med.
Skit fiske på er!

Anonym sa...

Tack Stefan.

 
Google