torsdag 8 januari 2009

Västernorrlands serien 2009


På lördag börjar V-serien med Öjen i Njurunda, det är samma sjö som som lag SM gick på ifjol och även första deltävlingen i V-serien. Den gången gick det väldigt bra för min del men som alla vet är det nytt år och nya insatser. Gamla segrar är ingen som helst säkerhet i denna sport!
Efter förra helgens debackel med taktiken så kommer jag inte att lägga ut någon i dag. Hade ju fördelen av att få åka runt på tävlingen och kolla på de fiskande på SM och lärde mej nog en hel del om ställen som jag inte viste om tidigare.
Nästa tävling går nästa lördag på Storvegsjön i Ärlandsbro och annordnas av Öbacka och den sista går på Viggesjön 23 jan och annordnas av Cfc.
/Fredrik Samuelsson

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vi hittade en grundrygg utanför Veda sista 10 minuterna. Det var helt oborrat och alla hade känning på fin fisk. ca 80 meter från land.

Anonym sa...

ok vilken fin information.
Får jag fråga varför ni inte drog upp dem eller släpten ni dem tillbaka för enligt resultatlistan så kan det inte ha legat så många grisar i påsarna :-)

Detta var ett skämt jag vet hur otroligt svår Öjen kan vara

Anonym sa...

Sista 10 minuterna! Kanske hade vi klättrat i listan om vi kört över lite:-)

Anonym sa...

kollar man kartan ser man att det borde vara en grundrygg som går mellan uddarna. säkert fiskbart!

 
Google