torsdag 1 januari 2009

Landösjön

Två 1.5kg på släng efter solnedgången men aj så kallt det var.
Jangler i mörkret med en 2.6kg firre

Då var det äntligen nytt år och mitt började när väckaren ringde kl 03.00

Jag och Jangler skulle till landögsjön för att kötta röding var det tänkt, på vägen plockade vi upp rödings veteranen Mathias Holmlund utanför Ö-sund.

Var ute på isen 07.50 och förståss var det kolsavart men det dröjde inte länge innan det nappade för Matte.

Sedan strönappade det under dagen men just i skymmningen blev det bra drag och några av de fiskarna är med på bild ovanför.

Sjukt kul fiskae i dag men fingrarna for illa jag tror fan jag får vara hemma i morgon eller kanske inte??

/Fredrik Samuelsson

8 kommentarer:

Anonym sa...

Underbara fiskar FS !!

Dags att tänka om och bli modern ang. blinkare !

Grattis Jangler !

Varför har du vänt på turmössan FS ?

Hae't Gött !

Anonym sa...

Alltid när jag är ute på isen så jobbar jag på den så kallade Hitler frillan. Varför vet jag inte men jag snurrar mössan medsols ett par varv och i balnd så är märket helt enkelt bakåt.

MÖSSAN:
I morgon ska jag rama in den och hänga upp den på väggen i köket.

Blåblinken var iskall i dag med. Stroboskop färgen för dagen gröngul

Anonym sa...

Oj vilka fina fiskar! Är det vild fisk eller är dom inplanterade/ stödutplanterade? Hur som helst coola fiskar och fiskare.Grattis!!
// Timo.H

Anonym sa...

MÖSSAN !

Bra FS ! Om du ramar in den så vet jag i varje fall en skogsentrepenör från Loos och jag som blir glad !

Blir en trevlig syn nästa gång vi träffs !

Hae't Gött !!

Anonym sa...

Fina Rödingar ni fick. Själv tänkte vi åka dit i morron (lörda) å prova på fisket ja hoppas vi får lika bra fiske som ni fick :)

Ja kommer oxå köra me blinken i morron de verka va de enda som fungerar allra bäst på rödingen lr hur Fredrik å Stormen HaHa :)

Jäklar vilken bjässe du fick Jangler. Grattis! :)

Haett så bra :)

Anonym sa...

Johan !

Jag erkänner ! Blinkpirk "äger" rödingfiske !!

Finns det någon som testat denna vid lakfiske ??

Hae't Gött !!

Anonym sa...

mm funkar bra , föresten jävulst bra

Anonym sa...

Kunde ge mig fan på det !!

Hae't Gött !!

 
Google