söndag 15 november 2009

Medalj på första tävlingen

Ny text till detta inlägg.

Så här ska det var när man åker på första tävlingen...
Det började redan på lördag kväll när jag gick ner till Baddarn för att ytligare en gång få stryk på FIFA fotboll eller vad spelet heter. Jag är alltid nöjd om jag kan hålla tätt första halvlek för att sedan "bara" släppa in 2-3 bollar i andra. Skyller alltid på att jag är för gammal för att spela "datorspel" och att min tumme är opererad till oigenkännlighet sedan 9/11. Matcherna avlöste varandra och det blev dags för kaffe när Baddarn droppar bomben, jag är skadad har varit och spelat innebandy på morgonen och gjort mej illa i knät. Det syntes när han hoppade på ett ben ut i köket och slog på en balja lut. 07.00 söndag morgon fick jag meddelandet som var väntat - Det går inte att gå på benet. Jag somnade om och försov mej precis en timme så det blev till att ta i för att hinna till tävlingen. Jens som enligt egen utsago är åkrädd höll sig tyst och vi hann precis till dess att utgångstiden började.

Jag, Johan Sjölen & Jens Hamrin började utanför en bäck i starten och jag trodde att det skulle vara tomt där och det visade sig vara så med men jag hade ju en bra utgångspunkt för mitt borrande :-)
Sjölen drog vänster jag rätt över och Jens snett höger från starten. Jens var först med att få fisk och efter en timme hade Johan 3 fiskar Jens 3 fiskar och jag 6 myror.
Efter det borrade vi var för sej och jag hittade på en kant som jag följde och där fick jag mellan 0-5 fiskar per hål i 45 minuter. Näst sista hålet på kanten blev mitt absolut bästa på hela dagen fick säkert 30 fisk i det först en på tafs sedan en 40g (min största för dagen) på trekrok sedan 20 snabba borrar på tafs i sjunkande storlek efter det kom det 5 snabba mörtar i 20-30g klassen för att sedan komma ett par ströborrar till innan det var tomt. Nu var det bara 30 min kvar av tävlingen och jag fick 4 ströfiskar till efter det.
Vid invägningen visade det sig att de som lyckats komma i kontakt med de "vanliga" Jämtlandsabborrarna bärgade första och andra platsen men mitt tafsfiske efter myror räckte till en 3e plats och vist är jag nöjd med den starten på säsongen :-)
En tung resa hem i mörker och med Stadsbergs tunneln avstängd så blev det en omväg på ett par mil efter en grusväg men det är ju sådant som härdar en som någon så vist sa en gång.
Jens fick 1.6kg på trekrok och Johan dryga kilot på samma metod men de kommer igen var så säkra på det!!!
/Fredrik Samuelsson

3 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis! Högform direkt.

FS sa...

Tack för de orden. Jag ska även försöka ta medalj på Tandsjön på lördag även om det kommer att bli svårt med många deltagare och alla vet ju om "mitt" ställe.

Storm sa...

Medalj på Tandsjön !

Kommer tametusingen vara en merit med tanke på uppslutningen som väntar.

FS?! Får jag följa med på "ditt" ställe ? ;-)

Hae't Gött !

 
Google