onsdag 25 november 2009

Svininfluensan

Den här bilden är från Emil Sjöbergs klass när de tog sprutan för några veckor sedan.

Så var det "äntligen" min tur att få det så hett eftertraktade giftet.
Först två timmars väntan i en segt ringlande kö på Bergsåkers travbana.
Väl framme vid sjuksystern så fanns det hela 3 sprutor kvar, så på så sätt hade jag tur.
Rev av mej tröjan och vips så var det gjort. blev tillsagd att sätta mej och vänta 10 minuter efteråt i ett väntrum ifall man skulle svimma eller få några komplikationer Dumt tänkte jag så jag remmade iväg ut mot 100 kvar men just när jag skulle slå upp dörrarna ut till upploppet så kände jag efter i överarmen och vist kändes det lite spänt Vände och satte mej och tog en kaffe.
Efter tio minuter hade smärtan tilltagit så pass att jag funderade på hur jag skulle kunna köra hem. Hem kom jag iaf och tog det riktigt lugnt framför 5 nya krokaskar ett par timmar.
Glömde bort hur ont det gjorde och gick till sängs, vaknade bara ett par hundra ggr under natten med svettningar och armont men i morse kände jag mig bättre i febern.
Klev upp och kände efter i armen och konstaterade att den ända liknelsen med smärtan i armen jag kunde tänka ut måste vara följande.

Tänk dig att du av någon outgrundlig anledning har kommit dej ut på en bandyplan och blivit förvisad in i målet. Där blir du ombedd att ta av dej på överkroppen och så sakteliga skrinnar Bengt "pinnen" Ramström fram och lägger upp bollen på straffpunkten. Han laddar som i fornstora dagar men siktet denna gång är inställt på vänster överarm och vist träffar han!


Tuff när det gäller, ja nästan jämt men just denna gång bet jag i gräset liknande helgens pimpeltävling.
/Fredrik Samuelsson

5 kommentarer:

Emil_sj sa...

Huhm, Har du frågat mina klasskompisar Hjang, Lujun, Ching, Koiang, Tiang, Mojang, Shoing, Shikian och de andra om du får lägga ut bilden här på bloggen? ;)
Och du, sluta tyck synd om dig själv :) Om du inte är frisk om 4 dagar kan du börja fundera på att göra det (:

Baddarn sa...

Du ser lite skärrad ut där bak i ledet emil! ;)

Emil_sj sa...

Hah! Jag? rädd? Aldrig!

Anonym sa...

Hahahahahahahaha, sicken kung! Bengt "Pinnen" Ramström, jag tror jag döööör hahahahahaha.

FS sa...

Övriga favoriter i en döende sport är "Bempa" Eriksson och Jonas Klasson

 
Google