måndag 9 november 2009

Nytt namn men samma "kula" tävling

.........................................................................................FA-MA

Superkulan försvinner och byter namn till Kanonkulan, samma datum och samma upplägg.
Upplägget är som följer.
Start 10.00 bägge dagarna och tävlingen avslutas kl 14.00
Anledningen till att tävlingen fiskas söndag och måndag är enkel. För många har för ont i huvudet den 26e och det finns även de som inte har klarat av julfirandet så det passar bättre för de flesta att tävla söndag måndag.
Det går bra att ställa upp på bara en av tävlingarna men jag ser helst att så många som möjligt petar sig iväg till B-fjärden och gör sitt bästa för att blanda sig i toppstriden över 2 dagar.
50% av överskottet dag 1 delas ut i priser lika så dag 2.
Övriga 50% från både dag 1 och 2 läggs ihop och delas ut till de som har den sammanlagt högsta vikten över 2 dagar.
Hur många priser som delas ut beror på deltagarantalet. Deltagarantalet avgör även vilka klasser som kommer att fiskas men jag hoppas iaf på herr, dam, herr vet & jun men om man kollar på hur deltagandet procentuellt på SUPERPIMPELN var så var det ju väldigt lågt deltagande i dam & herr vet men vi får hoppas på en ändring av det.
/Fredrik Samuelsson & Fredric Ankarberg

9 kommentarer:

Emil_sj sa...

Härligt, Jag kommer med all säkerhet att delta! Behovet av att motionera är förmodligen stort efter alla dessa julbord som skall klaras av!

Gips-Pelle sa...

Härligt med dessa pimpelfiskets ambassadörer ,pådrivare.Jag har alltid vart en pimpelnörd,men sen denna sida drog igång har det bara blivit värre.Vissa vintrar finns det ju is i Småland denna tid på året,Men oftast är det ju skogstjärnspring och dåliga isar som gäller.Troligtvis kör jag spikrakt till fjärden då beroendet måste få sitt.Min uppmaning till pimpelsverige:Se möjligheterna-inte problemen.

Anonym sa...

Låter kanonkul det där. Nu håller vi tummarna för att det blir kallare. //Mi

mankan sa...

Och i loggan tror jag minsann att min gamla bild på en isborr oxå dykt upp.. även den 15 år gammal.. kul att bilderna kommer till nytta nånstans.

FA sa...

Mankan! Hoppades på att du skulle observera det :-)

BJÖRNEE sa...

Freddan! Jag å Sundberg kan väl boka plats under köksbordet hos dej!

Timo sa...

Björne! Du behöver inte boka plats under bordet om du åker hem till Freddan, du hamnar där till slut ändå! :D

mankan sa...

Kör ni Kanonkulan istället för Superpimpeln? Eller skall man få nöjet att fara till Sundsvall 2 gånger denna säsong ?

FA sa...

Det blir Super Pimpel i mars!
Kanon Kulan har vuxit fram liksom, första året var det bara Samuelsson och jag (+Frida utom tävlan). Förra året var vi en handfull och årets sammankomst blir lite mer organiserad. Det har visat sig att flera tycker det är ganska trevligt där uppe i Norrland under mellandagarna:-)

 
Google