torsdag 5 november 2009

Mormyska

Nu har det snöat för första gången i S-vall för denna säsong och jag har börjat att peta med utrustningen på allvar.
Har tänkt att jag ska uppdatera mitt mormyska fiske och har tillverkat denna skönhet.
Receptet är enkelt.
Ta en väl använd jiggskalle typ 4g med en vek silverkrok i storlek 4a.
Klipp av en för stor vit jigg i bägge ändar och trä på den över kroken.
Ta fram flugbindnings lådan och leta fram en påfågels fjäder och klipp till den.
Tryck in den i hålet mellan den använda jiggkroppen och den svaga kroken så har du ett perfekt huggmärke.
Sedan är det bara att sänka ner skönheten i en sjö nära dej och vipps har du nått stort på gång.

Detta är tänkt som en varning till Ankarberg, URBANKROKEN & Kaj i första hand efter som jag tänker massproducera denna produkt och är helt säker på att den kommer att vara ett självklart första alternativ i Dödens triangel.
Dödens triangel är en svart fläck på utvecklings kartan hittills men nu kommer resultaten var så säkra...


/Fredrik Samuelsson

12 kommentarer:

FA sa...

ser bra ut. tyvärr räknas varken gädda eller lake speciellt ofta nuförtiden.

FS sa...

Detta är ett vapen för tröga abborrar men funkar även på lite större fisk när de är i tagen.

jesper sa...

Betar man med 1 eller 2 Fjädermygglarver?

FS sa...

Den tanke jag hade var att den skulle fiskas ren, men vist kan man dopa den med en jokers.

Kaj sa...

Jag har länge undrat varför det aldrig kommer nåt revolutionerande inom pimpelfisket istället för en metallbit med ögla i varje ände. NU ÄNTLIGEN! DÖDSMORMYSKAN!
Vi är körda Urban.

Anonym sa...

Nämen nu har det väl blivit nån breezer för mycket? Ser fram emot en enkel & bra beskrivning av knutar till pirk och tafs. Är rudis på detta. Knut

urban_kroken sa...

Fredrik Samuelsson!!!!

Vad ska du ha för copyrighten på denna skönhet??

mankan sa...

Till att börja med tycker jag det var ett inovativt bygge.. Alla är så insnöade på vertikalpirkar =)

Jesper: Men "knoppenskräcken" tar fan priset som han hade med i Jämtland. Synd man inte lyckades fånga den på bild =)

FS sa...

"knoppenskräcken" säger Mankan!
Jag trodde Knoppen själv agerade "skräcken" :-)
Kommer ihåg en tävling där det skulle fiskas mormyska och Knoppen hade svårt med krokningen till dess att han efter 3 timmar kom på att mormyskan satt upp och ned!!!
:-) :-) :-)

Berga sa...

En sådan där är de enda man kört med i flera år i dödens triangel... dock har jag inte lyckats lura nån torsk än...

Thomas Hesmyr sa...

Fan, den va ju jättefin den myskan Fredrik! Kan du fiksa 10stk till mig??

Anonym sa...

Det finns ingen dödens triangel, det är du själv Samuelsson som inte duger till det. Det är djävligt lätt att tro att man är kung om man får 20 kg fisk på 2 timmar som typ i Björkefjärden. Snacka om att vara en akvarie- fiskare, men så fort du varit här uppe och fiskat, så är det lip-sill på vägen hem.
Snacka om inbördens beundran.
Freddie Cruger

 
Google