onsdag 27 februari 2008

Björköfjärdens invånare lättlurade av ViM 55!


Nu är jag äntligen ifatt med produktionen. Alla beställningar på 55:an fram tills i dag skickas i morgon. Förskottsbetalningar får således sina prylar på fredag. Postförskottskunder kan i vissa fall få sin avi först på måndag.

Det har sannerligen varit ett par tuffa veckor med sena kvällar! (OBS! positivt gnäll)

Förutom jag själv är det ett fåtal som testkört nu och Samuelsson hade ju ett kanonrace på Jämtcupen!

Endast 2 deltagare i förra helgens tävling på Björköfjärden hade ViM 55.

Segraren i herrveteran och tvåan i herrsenior som vägde in 21 500g på sin silver\guld!! Väldigt kul och inspirerande!

Nu har min egen uppladdning till SM börjat på allvar. Kartor studeras med lupp och krokningsreflexen övas upp med min torkade snaxbrax som är en present jag erhöll av Samuelsson i somras! /Fredric Ankarberg

21 kommentarer:

Anonym sa...

finns de resultatlistor från tävlingen på b-fjärden o tillgå(nyfiken).. hur många var med på tävlingen??

Anonym sa...

det var få deltagare och nästan ingen SM aktuell

Anonym sa...

jag vet tyvärr inget mer än det jag skrev i inlägget om tävlingen. Vi deltog inte och hade inget med arrangemanget att göra. Samuelsson var ju upptagen i Jämtland:-) Men det verkade ju ha nappat i alla fall för vissa.

Anonym sa...

Såg att det är tävling igen på SM- vattnet i helge, behöver man någon isborr till SM?

Anonym sa...

Det känner jag inte till, var har du hittat den informationen?

Anonym sa...

Medelpads Öppna som gick på Björköfjärden förra helgen skulle egentligen gå kommande helg men blev flyttad. Felaktigt datum kan ligga ute på vissa hemsidor.

Anonym sa...

Ja jag tänkte väl det, annars hade denna tävling varit lite för nära in på SM tävlingen. Läste även tidigare att det kunde bli ca 100 st fritidsfiskare ute på B-fjärden under SM tävlingen. Går det ej att lysa av B-fjärden för dessa fiskare denna dag. (Fast de e klart det bli ju samma förutsättningar för alla som deltager i SM även om dom är där å fiskar)men men ändå.

Anonym sa...

hej

Anonym sa...

hej du glade

Anonym sa...

Hej de två senaste kommentarerna är mina jag är dålig på detta med blogg....
men nu ska jag nog få till det, det är så här att jag tycker det är uselt när sm deltagare springer benen av sig på tävlingsvattnen bara dagar före sm.
Det är väl så att nu de två sista veckorna före SM är väl vattnet avlyst för allt fiske vad gäller de som ska delta på SM??
Jag tycker när man hör jargången på denna blogg att det nästan är så man får börja tänka på bojkott av detta arrangemang.
Dessutom kanske 100 fritidsfiskare på tävlingsvattnet vad säger man uselt!
Jag är inte anonym utan jag heter Ulf Thörner och är tävlingsledare i Katrineholms SF. Reflektionen är min egen.

Anonym sa...

Vattnen är stängda för träning innan SM allt enligt Sportfiskarnas regler, överträdelse resulterar i diskvalificering såklart!

Om det hade varit befogat med en avstängning för allmänheten så hade det naturligtvis varit det. Fredrik Samuelsson som är tävlingsledare för detta SM och en av Sveriges bästa tävlingsfiskare vet alldeles säkert vad som är nödvändiga åtgärder.

Vi har fått mycket positiva vibbar om filmerna och snacket på bloggen inför SM. Många tycker att det har varit intressant att följa hur fisket på Björköfjärden har förändrats från isläggningen fram tills nu. Självklart är man välkommen med andra åsikter också, men det vore väl synd att inte komma till start bara för att du inte gillar vår jargong:-)

Anonym sa...

måste hålla med dig fredrik,,alla som pimplar på sm nivå vet att vattnet är avlyst minst 14dagar innan tävling.sen att de är nöjespimplare ute tror jag inte stör oss (elitpimplare)..sen bloggen är ju bara positiv,bra med tips o trevliga filmer,de är ju dem som gjort att man har (överlevt) när isen inte visat sig söderut.så keep it up fredrik/fredrik.. ni gör ett kanonjobb.

Anonym sa...

Hej igen!
Jag har just nu varit ute och gått en stund med min hund och tänker så här.
Det är ju lite orättvist med alla som har möjlighet eller kompisar som kan prova vattnet.
Jag var för några år sedan på Borlängemästerskapen på Ösjön.
Då sa tävlingsledaren så här;
följ efter XX för han var ute igår och kollade var det nappade bäst!
Sensmoralen är..... Den som leder eller har fördel får ha en lysande ledarväst på sig så att alla vet vem man kan följa efter!
Jag kan inte debattera mera för jag åker på mormyska SM imorgon. Återkommer säkert angående pimpel SM.
Uffe Thörner.

Anonym sa...

snälla uffe skriv inge mer du skämmer ut dej för hela svenska pimpeleliten

Anonym sa...

Tycker att Samuelsson verkligen försökt ge alla en bra bild över SM-vattnet,genom sina filmer och komentarer!Sen är det ju så att ett vatten är lyst 14dagar före varken mer eller mindre!Och vissa fiskare vet mer om vattnen än andra!Men en duktig tävlingsfiskare brukar kunna läsa vattnen och agera utifrån det!Kort sagt:En bra fiskare tar chansen när tillfälle ges!Fredrik/Fredrik keep up the good work! MVH URBANKROKEN

Anonym sa...

Om det är sportfiskarna tävlingsregler som gäller så är det fiskeförbudet för tävlade 10 dagar innan SM på aktuellt vatten, inte 14 dagar.

Anonym sa...

Jösses....Ja, om det är rättvisa som ska råda på det viset som Uffe skriver då blir det problem....Kommer alltid finnas hemmafiskare var vi än slår till någonstans! Och att nöjesfiskare skulle skapa problem för de tävlande under Sm är ju bara korkat.Tror på att hålla en smidig kommunikation mellan tävlingar och allmänhet och att stänga av för fritidsfiskare skulle inte skapa en positiv bild av tävlingfisket.Och börja snacka om bojkott....då är man allt ute och cyklar!
Tycker att Ankarberg och Freddan gör ett kanonjobb med all info om SMvattnet! Keep up the spirit! Ha det gott

Anonym sa...

Lilja får man se dej på Bergviken i morgon? Det var ju ett tag sedan senast!

Anonym sa...

Ja jävlar, det var ett rejält tag sedan:-)Det var väl på den tiden man gick klädd i vadmal och körde med skålborrar...;-) Nej, tyvärr..Bergviken blir det inte...Ska ut och reka lite på Orsasjön och dra några borrar..Skitfiske på dig och grattis till segern i Jämtcupen, det var strongt jobbat!

Anonym sa...

Jag måste bara få säga att jag är imponerad av dom som har lagt ner allt arbete för att det ska bli ett så rättvist sm som möjligt. Dessutom är det himla kul för oss alla i södra och mellersta Sverige att få lite pimpel-känsla när vi nu inte kan blöta våra egna pirkar från is. När det gäller att stänga ute nöjesfiskare under sm-dagen så tror jag inte att det går på ett vatten som omfattas av det fria handredskapsfisket. Men nog kan vi väl samsas med nöjesfiskarna det gör vi ju alltid annars..eller? Niklas Jakobsbergs sfk

Anonym sa...

precis! De få fritidsfiskare som vågar sig ut på isen SM-dagen gör sina 5 hål, får sina middagsfiléer, dricker sitt kaffe, skrattar åt oss som springer runt som galningar. Detta kan väl inte ses som ett stort problem?

 
Google