söndag 3 februari 2008

Tävling på Kyrksjön i Bergsjö



Jag lämnar inga kom

mentarer till tävlingen utom det att jag gjorde helt fel och blev oplacerad!

Däremot blev jag glatt överraskad av Gotlands sportfiskeklubb som var med på tävlingen i dag och även i går. Grabbarna tog helt enklet båten över till fastlandet och sedan bilen de 40 milen till Bergsjö för att fiska! Det är så man blir svensk mästare! Gotlands klubben var ju bara mindre än 2hg från silvret i fjol på lag SM och med en seriös satsning och lite bra tips får alla från fastlandet se upp i år!!! Båten lägger till i Visby hamn kl 23.30 i kväll och med sig hem har grabbrna isvana trots att det inte blev några framskjutna placeringar.

Jobba på så ses vi på SM

/Fredrik Samuelsson

6 kommentarer:

Anonym sa...

Helt klart är kamraterna från Gotland värda lite uppmärksamhet!
Hoppas vi får se er nästa helg igen?

Anonym sa...

Och så finns de dom, som gnäller över nån mil, till tävling...
Härligt!!!

Anonym sa...

Heja Gotland !!

Här finns det massor med medlemmar som inte åker för att isen är för tjock!?, för kallt!, nappar dåligt!, solen lyser inte!, utegångsförbud från kärringen m.m !

Har faktiskt t.o.m hört talas om f.d svenska mästare som hellre spelar melodikrysset med svärmor i stället !! Jösses.

Heja Gotland o Hae't Gött !

Anonym sa...

tsss, sådan tur min man har, som har mej då; jag har ju blivit minst lika fisketokig som han:)
Jag menar, jag föll och knäckte svanskotan och slet senan av lillfingret den 29 juni ifjol...
Men vem tror ni sitter i en båt, den 14 juliifjol - på en kudde - på sjön Landön, för att fiska röding:)
Mmm, jag...

Anonym sa...

hej alla pimpelfantaster!! tack för en trevlig helg,,kanske inte de bästa fisket men vi hade riktigt kul.förstår inte att fler åker runt på tävlingarna??några timmar i bilen sen sitter man där med spöt i handen,adrenalinet pumpar o aborrarna åker upp i rask takt.!.får se om vi åker upp till kilaforsnappet,lutar nog åt det,ser inte ut som isen lägger sig neråt landet.annars ses vi på sm.ha de bra o ett +för denna kanonblogg. (gotland)

Anonym sa...

inte melodikrysset men man måste jobba i bland och åka på knattehockey osv bommade iggsjön med tyvär ,bra blogg för övrigt f.d svensk mästare

 
Google