söndag 3 februari 2008

Solen skiner i Växjö!



I dag har faktiskt solen visat sig i Växjö!

Under hela December sken solen endast 24 minuter och Januari var väl nåt liknande så denna dag är lite speciell!

Då får man genast energi till lite av varje. Dagen började med ett varv runt motionsspåret men jösses vad tugnt det går. 5 km tar numera nästan 30 minuter. Med tanke på att man tidigare avverkat Stockholm Maraton och gjort milen under 40 minuter är dagsformen på 6 min/km lite katastrof. Visserligen är banan väldigt svårsprungen med grymma backar hela vägen men blir man omsprungen av tanter 50+ vet man att det finns mycket att jobba på...

Nån sa att kroppen har ett inbyggt minne, så förhoppningsvis går det relativt fort att hitta formen och idealvikt(-5 kg).

Därefter gick jag ner till Toftasjön för att testa av gången på lite nytillverkat. Tyvärr glömdes dubbarna hemma. Dessutom var jag ensam så jag vågade mej inte ut så långt. Jag nöjde mej med lite bryggpimpel. Bara Jesus och nån mer hade kunnat gå längre ut.

Inga napp men ändå ganska avkopplande! /Fredric Ankarberg

3 kommentarer:

Anonym sa...

Knepigt att du inte får någon fiska där? Jag har själv varit på just den bryggan och sett massor med småfisk! Men det var ju på midsommar och jag/vi hade ju snapsat en del ;-) behöver väl inte säga att det bara var vi som badade den dagen! Som vanligt i Växjö så regnade det kraftigt och var typ samma temperatur som i dag!!!

Anonym sa...

det där spöt du använder har du det på tävlig med eller bara när du testar?

Anonym sa...

För ca 10 år sen gjorde jag ett gäng spö av plexiglas med korkinlägg i handtaget och riktigt bra kolfiberklinga. Detta är det enda jag har kvar. Jag har kört med de flesta modeller men de senaste åren tävlar jag med det simplaste man kan hitta. Samuelsson skrattar fortfarande när jag plockar fram mina röd-svarta flipper :-) Jag är "back to basic" när det gäller pimpelspö!

 
Google