torsdag 7 februari 2008

Utmaning


Jag har blivit utmanad!!!

Det är självaste Urban kroken som står för utmaningen och det redan till helgen på Lomsjön i Ö-vik. Ingen av oss har fiskat där tidigare då det inte gick att ha tävlingen som heter Marknadsnappet på Bäckfjärden, ja precis där han den där som kan det där med hockey håller till på somrarna och även på vintern i bland men då bara om det är strejk eller fotproblem. En annan som har problem med foten är urban kroken men det hindrar honom inte från att ta bilen från Skellefteå och möta mej i en duell om en flaska brunt från Skottland. Singel malt ska det vara!!

Lägger upp en bild på den flaska jag tar med mej, men är rätt så säker på att den får följa med hem och det i sällskap med den som den gode Urban har tagit med sig.

Har jobbat rätt så hårt med SM förbredelserna i veckan och inte hunnit fiska som jag tänkt.

Glöm inte bort att gå in på www.pimpelsm.se och kolla uppdateringarna!!!

/Segerviss Fredrik Samuelsson

19 kommentarer:

Anonym sa...

Må gud skänka segern till den som behöver den !

Hae't Gött !

Anonym sa...

Vinner jag ska jag hälla en 6a i slasken åt dej redan på lördag kväll.

Anonym sa...

Fredrik!Ska vi inte spetsa till utmaningen lite!Och köra kvitt eller dubbelt med Whiskey utdelning på Jämtcupen!Eller vill du bara köra en tävling!Tänkte det skulle vara roligare att dricka upp din whiskey framför näsan på dig!Säg till hur du vill ha det!MVH URBANKROKEN

Anonym sa...

Klart att vi kör redan nu till helgen!
Sedan får vi se hur det blir med vaden i Jämtcupen!

Anonym sa...

Fan Jörgen tror du på gud?Jag förlitar mig på handleden jag haha
mvh UBBE

Anonym sa...

OK!Fredde får se om jag hinner fixa en flaska imorgon!Köper en blended Lord Calvert!HAHA!
MVH URBANKROKEN!

Anonym sa...

vad putsar ni proffs era pilkar med tips tack

Anonym sa...

Personligen så är jag av det tuffa virket och putsar inte mina slängpirkar överhuvudtaget.Jag är av den åsikten att en slängpirk inte nödvändigtsvis fiskar bäst blank.
Men mina kolegor använder allt från Duraglit(kräver gasmask) till Cocacola(kräver vodka)!

Men och andra sidan har livslängden på mina pirkar ett tydligt snitt på ca 2-3 tävlingar, då jag har en förkärlek att dra fast dom i allt möjligt skit. Så kanske dom e ganska blanka ändå när jag tänker efter.

Anonym sa...

funkar det med sånt som man köper på typ konsum,,,koppar puts eller nåt liknande???

Anonym sa...

Jag kör mina i höghastighetspoleringen såklart!
Men har man ingen sån hemma:-) funkar de flesta putsmedel tycker jag. Tex Autosol. Men om du är nojjig över att lukten från medlet sitter kvar så tvätta efteråt med vanligt diskmedel och skölj med varmvatten.
Mina är alltid superblanka men det är lika individuellt som färg på kroken...

Anonym sa...

Grabbar kör dubbelt !! Då kan jag hjälpa er att smaka under Jämtcupen.Må bäste man vinna !

Själv skall jag fiska DM tillika SM-kval till Norsjö i morgon, så nu blir det pasta o mjölk i kväll. Någon som trodde på det ?

Hae't Gött !!

Anonym sa...

Angående putsning, prova ketchup !!
Personligen putsar jag bara mina pirkar en gång under säsongen sedan torkar jag bara av dom efter fisket. Tips ! Skitiga pirkar på våren.

Anonym sa...

Till alla:
Skitiga pirkar på våren skriver Stormen, men så är det inte riktigt jag tar fram en ny vimpirk när jag fiskat bort en och då brukar den vara de bästa!!
ang. putsning så brukar jag köra mina efter bilen på E4:an i ett par mil och det har givit resultat...
Svensk mästare 2ggr ( i olika klasser)

Anonym sa...

hur kan två så duktiga fiskare ha så olika uppfattningar om hur man sköter sina pilkar...tror nån har en räv bakom örat av de båda herrarna....

Anonym sa...

Anser du mej eller Jörgen som duktig??

Ifall du furågar övriga så är vi bara dryga killar som är målmedvetna ang., hur vi putsar pirkar så tror jag att Stormen kör med Häxans men bara när hans tilltänkta säger att det stinker ur garaget!!!
Själv litar jag på att Jangler säger till när det stinkler!!

Anonym sa...

Innan jag tar bort Räven har ni provat ketchup !!

Anonym sa...

Har bara putsat pirkarna 1gång i mott liv... innan SM i malung... å där gick de juh riktigt riktigt bra för mig... :/

Anonym sa...

Jag har testat ketchupvarianten och kan skriva under på att det funkar hur bra som helst. Man får bara gno lite längre alt. låta "medlet" ligga å verka en stund.

Anonym sa...

Tack för ni testade ketchupen för nu vet vi vem som har räven !!

 
Google