lördag 2 februari 2008

Jangler drar fetingar på 55an







Då var Iggsjöns tävling avgjord! Jag hade 4738g och det räckte till en 5e plats. Jangler däremot kom 2a på 5754g. Vinnaren hade knappa 6kg.
Jag och Jangler fiskade på det enda stället som vi kände till i en timme men det höll nästan ingen fisk. Vi letade över stora ytor och hittade fisk nästan samtidigt. Jangler hittade 3 fiskar medans jag hittade ett stim men hans var betydligt större :-). Alla tre strax över kilot styck!
Jag sprang på ett pyttegrund (ca 10 x 10 m). Här drog jag mestadelen av min fångst på ungefär 3 meters djup. Janglers fetingar lurades på jämnbotten på ca 4 meter.
Vi drev fram över mitten mot slutet men det resulterade bara i enstaka 20 grammare.
Det var väldigt många deltagare och bra namn var representerade så vi är nöjda med tävlingen trots ett verkligt skitväder. Det kom 5cm blötsnö under tävlingen och mot slutet var det upp emot 10 ms NV så 3 timmars tävling i dag var bra.
Jangler berömmer 55an som sin bästa storabborre pirk då han åter igen kommer 2a med storfisk i påsen fångad på just 55an.
Eventuellt ska det tävlas i morgon med. Jag återkommer! /Fredrik Samuelsson

6 kommentarer:

Anonym sa...

Bra insats grabbar! Grattis till resultat och fina matfiskar!
Kör hårt i morgon om det blir nån drabbning?

Anonym sa...

TACK!
Klart att det blir drabbning i morgon är det Kysksjön i Bergsjö som ska synas. Blir nog liknande vikter som i dag men då är det min tur att ta de stora!!! Nu ska jag ta mej en stor lördags grogg och få tillbaka värmen i kroppen!

Anonym sa...

Fy faan va avis jag är på er där hemma som får fiska!!!
Å inte ens kommer de å hjälpa när jag kommer hem å inte få tävla SM för man va i detta land även ifjol!!!

Anonym sa...

Grattis killar till ett lyckat fiske =) Själv hoppas ja de går bra för mej imorron för vi har vår sista serietävling på Revsundssjön =)

Anonym sa...

Grattit till fin fiske!!!
Vi får hålla tummarna för varnadra imorgon!
Mvh Kin@

Anonym sa...

Ingen som har noterat det gigantiska strul som Jangler har fiskat upp ur botten på den ruttnande lådan innan start?

 
Google