söndag 17 februari 2008

Svårfiskat på B-fjärden!

Nu nappar det ännu sämre är tidigare! Fisken har blivit mycket större än för 2 månader sedan men den nappar inte som tidigare och det är riktigt lynnigt fiske nu. Det gäller att ha is i magen och fiska ur hålen även om man tror att det är slut så kan det finnas massor med fisk kvar men de kanske tar 1 min på sig att bita men det kan det vara värt om man sedan får 3-5hg fisk!

Min jakt efter storabborre går inget vidare i går hade jag inget att redovisa och inte i dag heller men jag kämpar på nu när det går att göra dubbelpass på dagarna!!

Var ju inte ute på B-fjärden fören kl 13.00 och då hade jag redan gått 9km på en annan sjö utan resultat!

/Lite trött Fredrik Samuelsson

Samuelsson kämpar runt på sjöarna som en elitidrottare. Det måste gå åt kopiösa mängder mat och dryck för att hålla uppe matchvikten över 100 kg! :-)

Egentligen är jag förstås mest avis på att han gör dubbelpass på dagarna och jag gör nollpass...

En intressant tanke angående röstningen: vertikalpirk med trekrok leder överlägset trots att det inte vunnits nån större tävling på Björköfjärden med trekrok de senaste 10 åren!

Det är klart att det aldrig varit så många duktiga trekroksfiskare där samtidigt som det blir nu men det är ändå lite anmärkningsvärt.../Fredric Ankarberg

4 kommentarer:

Anonym sa...

isläget är ännu ganska ok va??? men mkt vatten på isen. har du vart på öjen o provat?

Anonym sa...

Jo det är ingen fara med isen den är över 30cm över allt men parkeringen är inte så bra så förbred dig på att dra loss bilar :-)

Det ska nog gå bra med parkeringen men den kanske måste flytts lite, jag var där i dag och det var bra degit på ytan men det är ju en månad kvar och det är ju vanligt vis då det snöar i området!

Det är lite vatten på isen men det beror på att havet är lågt hade det stigit eller när det gör det så kommer det att bli massor med vatten på isen om det samtidigt är kallt. Det blir inte lika mycket vatten om havet stiger och det samtidigt är varmt för då flyter isen upp i samma takt som vattnet stiger men ibland går det för fort för isen och då kan det bli besvärligt!
Jo vist har jag varit ute på Öjen men har inte lagt ut något därifrån då intresset för lagtävlingen är svalt minst sagt!
Kommer kanske nått i veckan om du har tur. Det nappar iaf. bra där men förståss inte lika bra som på B-fjärden.

Anonym sa...

såg att det är tävling på Björkafjärden 24/2, är det samma vatten som på SM ?

Anonym sa...

Vilka tider gäller för tävlingen den 24:e feb på björköfjärden?

 
Google