onsdag 9 januari 2008

Armsjön

Var i dag på Armsjön med Micke vi fiskade i SCA-viken hela dagen men fisken var inte på taget alls.
Jag själv hade över 10 hål med bara en fisk, det är nog ett dygns regn som påverkar fisket och det faktum att det är midvinter. Vi fick väl 1.5kg var och merparten sista 20 minuterna då vi borrade oss in där vi började (på morgonen fick vi ingenting där)
Armsjön är en klarvattens sjö och är paralell tävling till ind. SM.
Vinnarvikten på 3h ligger väl runt 5kg och då är det mestadels fisk mellan 30-50g som gäller på 1-3m djup. För övrigt så finns det stor öring i sjön och det åker upp någon fin där vartannat år.
Minns ett DM där för 3 år sedan då en deltagare vägde in en fin öring på 3.8kg!

2 kommentarer:

Fiskarna sa...

Coolt att se 38mm pirken i klarvattnet. Jag använder oxå den på riktigt grunt vatten och tar bara 34:an vid extremgrunt och mikrober. Jag hävdar att 38:an är den mest fiskbara ViM pirken. Ingen problem att köra den från 1-8 meter. Den har en jäkla massa SM-medaljer på sitt samvete i olika klasser. Nästan synd att man inte kan delta på Armsjön. Grundfiske är trevligt :-)

Anonym sa...

38an är den bästa pirken för det där fisket på typ 2m.
Jag har utvärderat massor av alternativ och är säker på min sak!

 
Google