fredag 18 januari 2008

DM 2 hur ska det gå?

Ja då var det dags för andra deltävlingen i DM serien.
Jag känner mej väl förbredd men vädret är som alltid emot.
Kan bli sjukligt svårfiskat i morgon och det brukar ju kasta om en hel del i listorna.
Jag har nog inget annat val än att plocka fram mormyska grejorna.
Vet att jag är helt kass på det men vill SMHI inte ge bättre väder så får man foga sig!

(tror att 2kg är top 5 i morgon)
För de som är intresserade lägger jag som vanligt ut tävlings strategin strax efter utgången i morgon.
/Fredrik Samuelsson

10 kommentarer:

Anonym sa...

kör hårt imorgon,,ville bara säga tack som fan att ni håller klass på denna blogg,har vart räddningen nu när vi inte har isar söderut..får nog snart köra norra dalarna för att hitta klok is.ge gärna tips på trevliga tävlingar nu framöver när vi inte kommer ut..får nog köra tävlingar norröver så man inte bir seg i dragarmen.

Anonym sa...

Stormen kan ge dig tävlings tips.Jag kan bara säga att du ska hålla dej undan för Malung om du vill ha fisk!

Anonym sa...

ha ha, det verkar som SM:et i Malung har satt djupa spår...

Anonym sa...

Klart vi vill veta hur det går!!!
Vi ska fara och fiska med ViM Pirken för nöjes skull imorgon!
Men det är ju alltid ett nöje iofs...
Skit fiske på dej!
Mvh Utat Fritid/Kin@

Anonym sa...

SM:et i Malung nä det är flera jag syftar på.
Började redan 1991 då jag som junior åkte dit i förhoppningen att det iaf skulle vara bra fiske på mitt första trad SM.
Jag fick inte mindre än 2 fiskar den gången.
Det räckte till en andra plats i Ähj.
Han som vann Ähj had mer tur än jag och fick 3 st!!
Andra SM:et i Malung var 1994 jag var först års senior och hade bränt DM:et hemmavid och tävlade i Arr det var bra med snö på isen men att 1064g skulle räcka till seger var väl inte så väntat?!?
Sedan dröjde det 9 år innan jag rullade in i den fördömda staden igen.
Fint väder och tusenbröderna nappade villigt den gången.
3400g räckte till en 7e plats och jag var bara gram från medalj som jag minns det.
Senast var i fjol.
Hade under 500g men det räckte till övre halvan!!!

Aldrig mera Malung!
De förstör sporten.
Nu har jag tagit tag i SM:et själv och tänker slåss för att hålla det därifrån.
Skinnkroken är en bra klubb inget ont om dem det är bara det att det inte FINNS NÅGON FISK VID FJÄLLETS FOT!!!

Anonym sa...

halloj!!tänkte bara kolla om någon vet hur fisket är på BARKEN (vadsåg)skall vara tävling där om 14 dagar??om nu isen är ok???

Anonym sa...

Enligt mina kontakter så är Vads Såg vid Barken jävligt jämnt o bra (7-12 kg) !Undrar bara om det finns is !

Hae't Gött !!

Anonym sa...

Se nyaste inlägg !

Anonym sa...

Se nyaste inlägg !

Anonym sa...

tackar stormen!!hoppas nu de blir bra is.

 
Google