fredag 4 januari 2008

Tävling!

Årets första tävling för mej blir i Jämtland närmare bestämt på Revsundssjön. Utgången blir vid kyrkan i Gällö ca 6km NV om sågen för de som vet var den är. Man kommer inte åt något av de omr. som det fiskas på under påsktävlingarna och det betyder att jag går ut på isen utan en aning om grund och djupkanter. Helt säkert är att jag ändå kommer att koncentrera mej ute på djupet eller iaf. ute på sjön (långt från land). Ska försöka hitta fisk mellan 50-200g.
Min erfarenhet av Revsundsjön är att 10 kg inte räcker mer än till 3-10 plats så jag ska ha minst 15kg men när man inte varit där förut så behövs det lite tur.
Tur för mej attt Jämtarna gärna avslöjar var jag ska fiska så det kanske löser sig annars kan jag ju alltid ringa veteranen Lennart Johnsson (från sundsjö) elller rättare sagt har jag gjort det redan...
Vi får se hur det går!?!

Tävla på gubbs!
/Fredrik Samuelsson

3 kommentarer:

Anonym sa...

lycka till hoppas det går bra

Anonym sa...

Hade nog kanske kunnat ge dig några tips !!
Lycka till !!

Fiskarna sa...

fan stormen du skulle ha ringt det gick åt helvete håller fortfarande på att bearbeta förlusten. lägger väl upp nått när jag kommit övet tragedin...

 
Google