måndag 24 mars 2008

Neeeeej


Fina påsar från Sundsjön fångade av Svergies framtid i pimpel. (Tänk på att 3 v innan hade jag lika mycket själv där på tävling :-)


Då var det sista dagen på påskhelgen och det är inte ens nära att jag ska kunna vara med och fiska i dag heller.... Har varit sjuk sedan i tisdags kväll och varit så orkeslös att jag inte ens orkat upp och skrivit något här på bloggen men i dag vaknade jag kl 04.00 och känner mej såpass bra att det iaf blir frukost i dag. Ankarberg är så klen att han stannar i sängen fram tills i kväll då tåget avgår mot isfria breddgrader. Trist för han som laddat så hårt för detta, jag har ju fått vara ute en hel del i vinter.
Ska åka förbi Sundsjön på vägen hem och ta lite kort från bilen eller med riktig tur så orkar jag ta mej ut på sjön och kollla läget lite men jag vet inte om jag orkar.

När jag kommer hem och blir lite friskare ska jag summera SM helgen

/Fredrik Samuelsson

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ibland är livet bara inte rättvist,man är frisk när det inte finns någon is och sjuk när isarna ligger tjocka. Men som det verkar nu kommer ni ha isar där uppe ett bra tag till. Ni är lyckligt lottade som bor där uppe och har en så lång pimpelsäsong. Våra isar försvann för en månad sedan, men det har varit kallt en tid nu och kanske vi kan beträda isarna igen i nån mindre sjö. Annars får vi åka ca en timme uppåt i landet så finner man bra is igen. Ja det ska bli kul att få läsa din summering av SM. Krya på dig Fredrik. Ps Pimpel SM var riktigt bra arrangerat även om det strulade lite, men solen har också sina fläckar. Skitfiske på er alla!

Anonym sa...

Verkligen trist att ni var sjuka just den veckan.

Vill verkligen tacka för coachningen om hur man fiskar på de Jämtländska sjöarna.
Tror aldrig jag hade lyckats komma på prisplats på påskdagen första gången jag var uppe där utan de tipsen. Och det utan någon som helst lokalkännedom...

Vill även berömma Fredrik A för den suveräna 55:an, jag körde konstant med den hela veckan.
Känner att jag fick en helt ny dimension i mitt fiske på de dagarna.

Krya på er grabbar.

Anonym sa...

tack för de orden, de svalkar verkligen! (febern vägrar dock ge med sig helt)

Jättekul att du också fastnat för 55:an och att man kunde göra lite nytta från hotellet. Nu får vi blicka framåt!

Anonym sa...

Förkylningar och sjukdomar verkar ha däckat en hel hög fiskare iårets påskhelg. Själv klarade man sig med att stå över "endast" en dag under påsken p g a halsont och trötthet vilket kanske får ses som en vinstlott?! Fisken verkade också ha åkt på någon form av sjukdom på de tävlingar jag var på i dalarna och härjedalen då vikterna var onormalt låga. Nu är det bara till att hoppas på att isarna ligger kvar länge!

Krya på er!

/M Södergårds

 
Google