måndag 9 mars 2009

B-fjärden avstängning


Det blir bara en avstängning på B-fjärden och inga spångar som det ser ut i dag. Råken från i fjol från Bäckviksudden över till Mårtens holmen har inte gått isär i år så det ser mycket lovande ut. Avstängningen vid ön kommer nog att vara ca 100m in i fjärden lite beroende på istjockleken när jag spärrar av. Det blir band där så att ingen irrar ut på havet om det blir dimma. Vid Mingbäcken är det inga problem alls i år.
Mer om Marmen på onsdag kväll.
/Fredrik Samuelsson

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du Fredde hvor langt er det fra start til avstegningen ?

Er i kjempeform skjønner du :-)

Anonym sa...

Hej Finn Erik!

Det är nästan 4.5 km från starten till avspärrningen. Det hinner du om du joggar de första 3 kilometerarna.

Vi ses!

Anonym sa...

Du har ju visat att du är i bra form Finn E så för din del så är det ingen fara om du börjar gå på fredag kväll :-)

Anonym sa...

Phuu.. da blir det å kjempe da forstår jeg. Formen er fiskemessig nok ok men fisket på Bjørkø er nok ikke min aller beste side. Men vi har med oss gutter som er tafsfiskere av rang( tror faktisk at de ikke bruker noe annet )
Mem jeg skal gjøre mitt beste og uansett gleder jeg meg :-)

 
Google