torsdag 12 mars 2009

I kväll går tåget!

Vid sjutiden lämnar jag Alvesta Station och hoppas att tåget hinner stanna till i Sundsvall på morgonkvisten. De flesta ombord har säkert bråttom till backarna i Åre.
Jag har inte hunnit kolla på SuperPimpel utrustningen än och det stör mig! Det blir att hoppa över barvagnen och istället lägga tiden i kväll på att knyta myskor och veva på en kilometer lina på Jumbospön. Det ska trassla i helgen har jag hört:-)
Kul att så många tror att det blir en Ankarberg som lyckas bra på lördag! Jag vet i alla fall 2 st som ställer upp. Minst dubbla chanser alltså!
Ser ni nån som slår skryllan i tusen bitar på isen i morgon kväll med ett rött borr är det antagligen jag som insett att superturbo-skäret var årets misstag.../FA

5 kommentarer:

Anonym sa...

hur ser de ut gällande turboskär,,kommer de fungera eller blir de tokstopp??
vi åker snart på båten för färd till nynäshamn sen kör vi till gävle o lite sömn,imorgon vidare mot marmen o en härlig helg med pimpel på trevliga vatten.hälsn gotlänningarna.

Anonym sa...

Turbo går om man stampar innan men annar sär det tvärstopp.
Jag har kört turbo hela mitt liv men då har det ju gått åt några svängar :-)

Anonym sa...

FA !

Jag röstade på dig :-) !

Turboskär!, varför tjäna några sekunder när abborren väntar 1-2 min innan den nappar ??????? Hyvla med en Nova så fungerar det nog bra.

Hae't Gött !!

Anonym sa...

Varför är nova så bra om cfc använder konkurenten?

Anonym sa...

Storm!

Och jag röstade på dig:-)

Jag har ju i dagsläget inget annat än mitt superturbo...

Vi får la se hur det går!

 
Google