söndag 8 mars 2009

Slapp gå hem från Ör!

Ibland gillar jag inte att fiskar kan simma! Självklart hade abborrarna lämnat förra helgens monstergrund nära starten och dragit iväg ner mot Växjö.
Förra helgen gick jag till avspärrningen och då vanns det överlägset i starten. Idag stannade jag i starten och då vinner man nära avspärrningen:-)
Jag är ändå faktiskt väldigt belåten med vikt och placering idag. Kan man vara nöjd trots att man inte vinner? Ja, faktiskt om man kämpar till det sista och vet att man gjort sitt bästa. Alla ni tävlingsfiskare vet vad jag menar. Det blå strecket på kartan är rutten idag och fisken fick jag vid det gröna längst söderut.(det blå är förra helgens promenad) Omkring 120 abborrar sista timmen vilket räddade mitt "kaxiga" förhandssnack om att gå hem från Ör till Sandsbro under 5 kg. Högsta vikten 5600 sedan väldigt jämnt ner till mina 5012. Enda misstaget idag förutom att stanna nära starten (men det var ju omöjligt att förutspå) var att jag fiskade mig söderut istället för att veva upp och traska kilometrarna direkt. Kanske hade jag fixat det idag i så fall men man har alltid facit i efterhand.
Väl hemma stod en "Kura" våningssäng från IKEA och ville bli ihopskruvad. Först testade jag med att jag kanske kunde fixa den i morgon men det besvarades med tårar från barnen och ilskna blickar från frugan så nu sitter man här 2 timmar senare fortfarande i understället men med belåtna familjemedlemmar.
Eventuellt var detta sista helgen i Kronoberg med tävlingsfiske. Tveksamt om det håller helgen efter SuperPimpel. Det har varit en säsong med väldigt blandade resultat. 4 st 1:or, 4 st 2:or, ett par ytterligare topp 5 placeringar, 2:a på DM serien och sedan några bottenplaceringar med bland annat 2 nollningar. (DM 1 och Lag DM). Nu börjar uppladdningen till Sundsvall. Det ska bli riktigt kul att träffa alla storfräsare igen!! /Fredric Ankarberg

7 kommentarer:

Anonym sa...

Mja, liten korrigering... Vinnaren satt enligt tävlingsledarna vid sjömärket utanför starten, det s.k. "säkra stället". Men han var tydligen den enda som fick bra i startområdet. Det brukar vara så där, det brukar vara lite slump vem som får de bra hålen.

Nu är det dags att gå igenom skryllan och planera för inköp av en ny, måste ha varit säsongens höga vikter som fick den att spricka... :)

Anonym sa...

Det var väl skönt att slippa gå hem? Men det är inte roligt att skruva ihop Ikea prylar heller.. :O :/
Nu börjar som sagt laddningen inför Superpimpeln. Äntligen. Hoppas på att man kan lyckas få något annat än simpor på Marmen och Björköfjärden.

Anonym sa...

Simpel simp-pimpel låter rätt kul! :)
Har föreslagit att vi ska ha lite tävlingar här nere med alla arter tillåtna, skulle vara kul att se vad folk kommer in med...

Anonym sa...

Fin facit du har med 4 vinster.
Själv har jag över en månad kvar på säsongen och långt kvar till sammanfattningen.
Har sovit middag i 7 timmar efter simp vm och har alltså en inte fungerande dygnsrytm iför starten på nästa vecka men det är väl bara att bita ihop.

Anonym sa...

kör ni med superlina på rull spöt?? Om vilken tjocklek på den har du..MVH YRPO

Anonym sa...

YRPO, Ja, vi kör med braid på rullspö. Mellan 0.10 och 0.15.

Kaj sa...

Det är skönt att höra att det inte alltid går så bra för "proffsen" heller.Är inte skadeglad men det ger lite hopp om framtiden för en själv!

 
Google