söndag 1 mars 2009

Missräkning vid Ör...

Hade siktet inställt på 5 kilo idag eftersom det vanns på 4400 g sist jag var här. Lyckades nästan leva upp till planen men mina 4500 g var endast hälften av vinnarpåsen:-(
Tyckte allmänt att det var motvind idag hela tävlingstiden. Slog fel hål, rev fisk och gjorde märkliga manöver. Dock ryckte jag upp mig på slutet och fiskade bra vid några bojar en bit ut i sjön på ca 4 meters djup.
Missbedömningen låg i de stora stim med lekförberedd fisk som samlats på utvalda ställen. Vissa satt över en timme i hålen och det hade jag inte med i beräkningarna. En jäkla massa fetingar fanns också som pricken över i:et. Flera runt kilot.
Den stora massan stannade vid grundet några hundra meter från starten som är ett känt säkert ställe. Tydligen räckte fisken till i 4 timmar också vilket är ovanligt. De flesta som satt här vägde in mellan 5 och 8 kg. Det svarta visar var man skulle fiska. Det röda är min misslyckade rutt. Nya tag!!
/FA

1 kommentar:

Anonym sa...

Jobbigt med missräkning men sånt händer. Nya tag till helgen och tänk på att det är din sista chansen att träna inför SUPERPIMPELN

 
Google