måndag 30 mars 2009

Prylar till SM från ViM Pirkens webshop.

Ni som vill få hem grejer innan SM bör göra er beställning idag eller allra senast i morgon.
Allt som finns i webshopen kan levereras omgående med undantag för Kaj´s tafspirkar och Hugopirken som det är minst en veckas leveranstid på.
Varken jag eller ViM Pirken kommer vara på plats på SM:et i år tyvärr. Jag satsar hårdare på Påskens övningar i Jämtland som kompensation.
Lycka till alla SM-deltagare, särskilt bra möjligheter har säkert ni som har blivit belönade med djupkartor. Ni andra får väl åka hundratals mil och förlita er på känsla:-)
Skämt åsido, det måste ligga ett missförstånd eller liknande bakom att inte riktiga sjökort ligger ute för samtliga startande att studera hemma i lugn och ro. Att man håller på dem för egen vinning som jag har hört på omvägar är lite långsökt. Ni som ska åka bör nog ligga på lite.
/FA

http://www.vimpirken.com/

10 kommentarer:

Tommy sa...

Djupkarta är ju alltid att föredra när man fiskar på ett nytt vatten,men jag tror att det inte har så jättestor betydelse att vi inte har fått tillgång till djupkarta till årets SM. Jag tror att avdelningen av sjön ställer till det betydligt mer för att uppnå ett rättvisande fiske. Individuella området är enligt mig alldeles för litet för 900-1000 st deltagare. Efter 1 timme finns det inte mycket kvar att fiska på.

Anonym sa...

Vad jag har hört kommer alla att få djupkartor vid starten.
Tydligen av nåt rättviseskäl alla har ju inte dator!
Hälsning Kaj

jesper sa...

Rättviseskäl låter ju som sanslöst dålig ursäkt.

I alla klubbar finns det ju någon som har tillgång till dator och kan skriva ut åt de som inte har dator. Hörde inga klagomål om det i fjol när djupkartan på björköfjärden fanns på nätet.

Anonym sa...

Jag förstår inte att inte någon från Norsjö SFK kommenterar den här frågan eftersom så många undrar på div. bloggar.
Dom kanske inte har nån dator?
Hälsning Kaj

Borg sa...

Det måste vara varje SM-deltagares rättighet att i förväg få ta del av djupkartan. På min fråga till året arrangör, fick man inte lägga ut kartorna på hemsidan p g a upphovsmannarätten, som Kartverket eller Lantmäteriet äger. Men jag är övertygad om att allt går att köpa loss. Det kan bara vara en fråga om att tidigt komma överens och betala.

Vad gör Anssi och förbundet i denna fråga inför framtida SM? Sk-tviktigt!

Glasfot sa...

Det som suger värst är att Norsjö själva äger rättigheterna. Och anledningen var att det skulle gynna hemmafiskare...

Lycka till med arrangemanget Norsjö.
Vart bara tvungen trots att detta forum inte är inblandad..

Lycka till CFC jag har er som favoriter till lag SM ni ser heta ut.

Borg sa...

Nu får vi kartorna i alla fall kvällen innan, så vi kan "läsa in" oss på hotellrummet. Alltid något! På SM för några år sedan (Östersund 2004) fick vi aldrig någon djupkarta. Även om vi såg att de fanns på sekretariatet och några få utvalda (hemmafiskare????) fick dom.

Vi fiskade i blindo. Fruktansvärt.

Anonym sa...

det är ju skitsnack, alla hade full tillgång

Anonym sa...

Varför ta ett steg tillbaka i utvecklingen av sporten från SM 2008?

Anonym sa...

Vi e mest bara skitbesviken då vi i våran klubb tidigast kan se startpåsen 07:44 på lördag morgon..

Eller om man tokgranskar ....JAG e små sur.

Se upp eller titta bort.

//J

 
Google